Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Já denně uhýbám a jsem ohrožován také těmi, kteří jsou připoutáni, nekouří a netelefonují a obdivují Humla. A co s tím? Aby nedošlo k nedorozumění, nemyslím, že se má za jízdy telefonovat či cokoliv jiného, ale nesmí se z vybraných věcí stát náboženství a měli bychom být schopni si poctivě říct, jaká je faktická statistika dopravních nehod.

1 0
možnosti

30. 8. 2013 10:15

Je to vubec mozne, takovy stupen ignorance?

1 0
možnosti
LV

Jsem na silnici denně. Denně uhýbám (i za cenu zastavení) kamioňákům, řítícím se středem úzké silnice s telefonem na uchu. Denně zbytečně zastavuju u kruháčů, ze kterých odbočují auta bez blinkrů, protože řidič(ka) píše sms a nemá tak volnou ruku (nemluvím o vůli) ho zapnout.

Denně mám nepříjemný pocit pokaždé, když vjíždím na lesní úsek silnice, na němž se střídají proužky stínů a slunečních paprsků a spolehlivě překryjí auto, které nesvítí.

Pokud to vše není přímo nebezpečné, rozhodně to k bezpečnosti a plynulosti provozu škodí. A to je podle mně dostatečný důvod k tomu, aby to bylo označeno za přestupek.

Nemám jediný důvod tolerovat arogantní, nafoukané a bezohledné řidiče, kteří mě nutí zbytečně uhýbat a zastavovat, čímž mě připravují o čas, klid a peníze.

Nemám jediný důvod pídit se po tom, kdo řídil auto, které mi způsobilo škodu. Zda to byl držitel, osoba blízká nebo jeho pes. Mně zajímá, kdo mi škodu nahradí. Ostatní ať si vyříká držitel vozu s tím, kdo řídil. Nebo se svým svědomím.

Pravdu máte v tom, že je nesmysl rezignovat na bodový systém, jako to dělají v Praze. Bodový systém je užitečný. Pro spoustu lidí je pár tisíc pokuty jen směšná hrozba a jedině bodový systé, je pomáhá držet trošku v mezích pravidel.

2 0
možnosti
MB

M23i59l18o18š 39B73é14m

30. 8. 2013 9:03

Nepletete poněkud v tom Vašem pátém odstavci dohromady trest a náhradu škody? U škody se po tom skutečně nepídí a hradí se z majitelova pov. ručení. Naopak u trestu by se po tom pídit mělo, jinak se trest míjí účinkem.

0 0
možnosti
LM

Tak pane (záměrně vypouštím "vážený", protože vás si vážit nelze!), vidim jen dvě možnosti. Buď jste jen neskutečný provokatér a troll (to v horším případě), nebo jste jen opravdu nebyl doma, když Bůh rozdával moudrost (kulantně řečeno). Protože podobný blábol, jako je ten váš, normální člověk nezplodí. Více se vyjadřovat netřeba, vše ostatní už řekli diskutéři přede mnou. Tečka.

0 0
možnosti
RK

Tak americká studie;-D  Není nic horšího, než Svobodný. To je takovej podivnej člověk, který sedí u PC a googlí. Tak sepíše článek (co je horší, sestaví volební program) z toho co se mu zrovna hodí.      Do háje to nevíte že v USA (pochopitelně i Kanadě) má většina osobních aut automatickou převodovku? Že vám tam k řízení stačí jedna ruka a jedna noha?  Denní svícení jsem tenkrát přivítal. Není nic horšího, než při předjíždění nevidět protijedoucí auto. No a to s těmi bezpečnostními pásy.... to nemyslíte vážně. Z nepřipoutaného člověka se v případě nehody stane projektil, který nekontrolovaně pokračuje v "jízdě". Tedy vlastně už letí.    Kdybyste neřešili kraviny, tak by Svobodní už dávno mohli být důstojnou opozicí v PS PČR, ale i v EP. Takhle budete vždycky jen pro srandu.

4 0
možnosti

30. 8. 2013 10:17

Kdyby aspon googlil trochu vic. Nasel by totiz dalsi studie. Ale to by pak nemohl sesmolit takovou hloupost.

1 0
možnosti
ZS

Vážený autore, Vy snad nejste řidič, nepohybujete se na našich silnicích. Jinak byste určitě věděl, že každá činnost nesouvisející s řízením, řidiče rozptyluje. Telefonování za jízdy považuji za nešvar, který ostatní řidiče ohrožuje nebo přinejmenším zdržuje. Asi bych nespočítal, kolikrát se auto přede mnou nerozjelo jen proto, že řidič telefonoval a nepostřehl, že už dávno svítí zelená. Když se "probere", ano, on ještě projede, ti ostatní už ne. Před časem mne jeden telefonista mírně nabořil, když padla zelená, on se rozjel, ovšem nezaregistroval, že z druhé strany křižovatky jede rychlá a všechna auta stojí. Pořízení handsfree je, oproti ceně auta, záležitostí drobných. I tak se řidič nesoustředí na jízdu, ale spíše na rozhovor. Používání bezpečnostních pásů není výmysl nějakého esenbáka. Zkuste si bez nich jízdu např. v Německu. Kdysi jsme v SRN platili pokutu asi 80 DEM za to, že kolega na zadním sedadle nebyl připoután. A bylo to BEZ DISKUZE! Policista byl slušný, ale příkrý. Německý řidič, který nás vezl, nám nedoporučoval polemiku. Vezměme ještě v úvahu, že mnohá auta jsou dnes vybavena airbagem, který představuje pro nepřipoutaného řidiče velké nebezpečí. A rozsvícená světla? Pomiňme předpisy a zapojme hlavu - auto s rozsvícenými světly je lépe vidět, ať už je za námi nebo jede proti nám. To nemůžete popřít. S vybíráním pokut nemám zkušenost. Jezdím 35 let a pokutu jsem ještě neplatil. Můj syn již několikrát (rychlá jízda, projetí křižovatky na červenou). Je totiž toho názoru, že dospělý člověk odpovídá za své chyby a odvolávání se na osobu blízkou (když to ještě šlo) považoval za zbabělé. Bylo by dobře, kdyby silnice byly plné těch, kteří předpisy dodržují. Nepatřili bychom mezi nejhorší řidiče. Kdysi jsem v rádiu poslouchal rozhovor s jedním Němcem. Říkal, že my Češi si myslíme, jací jsme borci v posteli a dobří řidiči. Pokud prý může soudit podle našich řidičů, v posteli to nebude nic moc.

4 3
možnosti
Foto

Vážený pane, co VY za něco považujete, ještě není zdaleka relavantní realitě. jste jak ti poslanci - dají na své osobní dojmy, případně, co jim máma doma pikázala - roz. manželka.

Hlavní smysl blogu Vám ovšem uniká nebo ho nejste schopen vidět, případně jej vidět nechcete. Naprosto se ze silničního zákona vytratil "smysl" pro bezpečnost a stal se z něho pouhý návod pro výběrčí "daní."

Proberte se, pane Skřivane.

3 1
možnosti
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik