Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a67r74o37s41l33a27v 77L92i49m53a 1175617901

Pane Damire, zde je snad jeden z mala diskutujicich, ktery vam rozumi presne. A to co jste napsal, je krasna ukazka o narodu, ktery nezna nebo zapomel, co osobni svoboda je! Kazde takove narizeni je nutno prodiskutovat z pohledu o kterem pisete. V zemi, v ktere mam moznost bydlet, by obcane takove narizeni dali az k nejvyssimu soudu, jesti by to bylo nutne, preskoumat, zda to neporusuje toto narizeni, obcanovu osobni svobodu. Proces dlouhy, ale nutny. U nas jen vladni vyhlaska a basta.

0/0
20.8.2013 9:26

P98e31t68e97r 13N96e95š61v75a44r10a 8578706602407

No, trocha historie. Kdysi dávno, bude to tak půl století se platila z auta silniční daň, která byla určena k opravám a výstavbě silnic. Potom někdo prohlásil (podle mne docela rozumně), že takto koncipovaná daň je nespravedlivá, neb někdo autem najezdí 2000 km za rok a některé služební auto najezdí třeba 80000 km za rok. Takže se zavedla spotřební daň, kdy tenkrát cena benzínu vyskočila tuším ze 2.80 na 4.00 Kčs. Prostě kdo víc jezdil víc zaplatil. Poté kolem revoluce začaly ceny benzínu nehorázně stoupat. Někdy počátkem let devadesátých nám Sověti zavřeli kohouty ropovodu Družba a bylo třeba rychle (a dočasně) snížit spotřebu. Takže se "dočasně" zvýšila spotřební daň a cena ihned vyskočila ze 12 Kč na 18 Kč. V televizi vystoupil ministr Dlouhý s prohlášením, že je to pouze dočasné opatření. I když se dodávky ropy za několik dnů obnovily, dočasnost zvýšení spotřební daně ukončilo až její nové zvýšení za nějaký ten rok. Mezitím se udělala kampaň, jak je to nespravedlivé vůči železnici, že železnice si musí platit dopravní cesty sama, kdežto řidiči hajzlové neplatí za používání silnic nic. Když někdo zmínil spotřební daň a DPH (daň z daně) tak se zvednul hysterický řev, že to vůbec není na silnice, to je normální daň do státního rozpočtu, která nemá  s financováním infrastruktury vůbec nic. Že byla před 40ti lety zavedena právě na financování infrastruktury, to nikdo ani náznakem nezmínil, neb se na to úspěšně zapomělo. Takže se zavedly dálniční známky. Hrozně laciné za paušál 400 Kč jezdi po dálnicích kolik chceš. Potom přišly v roce 1997 na Moravu povodně. Cena dálničních známek se "dočasně" zvýšila aby se zaplatily škody. Dočasnost trvala tak dlouho, až pan ministr v televizi řekl, že všechno se zdražuje a dálniční známka už hrozně dlouho stojí stejně. O povodních a slibu zlevnění po povodních ani slovo. Teď se argumentace zacyklila a slyšíme, že paušál je blbej a nespravedlivej a má se platit podle skutečně ujetejch kilometrů. Stejné argumenty jak před 50 lety.

+2/0
19.8.2013 13:21

V42á87c28l87a82v 38D84a36v89i89d 5825459944885

Víte, že na železnici se též platí DPH z paliva? Ony totiž vlaky jezdí na většině železniční sítě na naftu.

0/0
12.9.2013 0:04

A77n57t71o11n95í62n 13K54o59l29á62ř 7988895917402

Zas jeden maniak, který si myslí, že ho furt někdo někde sleduje.

Dovedete si vůbec představit, co by to bylo za databázi, kde by se sledovali všechny auta která projedou pod nějakou kamerou. To jim pak v tom dělám pěkný zmatek, když si v rodině občas vyměníme auta nebo někam jedu služebním autem.

0/−2
19.8.2013 9:38

J37a82n 61H65a47r59c61u34b29a 6778621242939

Při dnešním výkonu IT techniky a kapacitě úložišť není vůbec žádný problém takovou databázi udělat a provozovat. A bude hůř ;-)

+1/0
19.8.2013 13:45

P78a18v30e60l 11K72u96r85a37l 5561744970360

Kdyby to alespoň bylo rozumně využito... prostě kamera na 1. bráně změří kdy tudy projedete, v druhé bráně kdy projedete touhle... a prostě vydělit vzdálenost mezi bránami čase a počítač může automaticky poslat pokutu za vysokou rychlost pokud bude průměrná rychlost mezi branami 131km/h.

A pokud na dalších dvou bránach dojde k tomu samému tak hned druhou pokutu... prostě další měření rychlosti.

Lze to bez problémů automatizovat a nemusí se o to starat v terénu ani jediný dopravák.

0/0
20.8.2013 7:34

A87n38t98o35n82í47n 91K95o62l16á30ř 7788565387262

Od kdy je v ceně za dálniční známku DPH?

0/−1
19.8.2013 9:33

2332521325422

Budovani cyklostezek nesouvisi s dopravou?!?!?

0/−1
19.8.2013 9:00

M47i18l75o51š 98B11é97m 6274949532983

Mnohem spíš asi se sportem a rekreací.

+1/0
19.8.2013 9:09
Foto

J36i86ř67í 20H71e32r35m93á93n25e31k 4976262112980

Autore, trochu se mýlíte:

1. Ty kamery, třeba na 5. května jsou od počátku koncipovány k měření rychlosti a pravda, to obrovské množství dat o všech projíždějících vozidlech, i těch, které rychlost nepřekročily, je zneužitelné (jsou tam fotografie a například by se tak dala vysledovat manželská nevěra).

2. Dálniční známka je samozřejmě nedokonalá. Máte pravdu, že v Německu osobní vozy dálnici neplatí (zatím ani cizinci ne), ti ale platí, kromě pojištění i tzv "Kfz Steuer" (daň z vozidla), což u nás platí pouze podnikatelé.

Já třeba dálniční známku mám a její využití je tak 4 x do roka. Ale jsou řidiči, kteří dálnici (a na dlouhém úseku) využijí třeba 200 x do roka. A to ej rozdíl, že?

+1/0
19.8.2013 7:34

J80o54s44e80f 62D83r33á41s60a28l 2224855981

asi tak, současná dálniční známka vůbec nezohledňuje četnost využití....zamlouval by se mi návrh krajské známky(300,-)

0/0
19.8.2013 7:50

R33a84d29o96s52l62a79v 43K21l45a66u92d96a 5584378264262

A to je přesně problém Svobodných. Z docela dobrého ekonomického rozboru týkajícího se daní dokáže jen Svobodný udělat neuvěřitelný paskvil. Zbytečná STK, sledování, měření rychlosti na "prázdné" dálnici..... Rv

+2/−4
19.8.2013 6:33

T19o58m50á10š 30H53a82n23č89a25r 8128544178918

Pod článek bych se klidně podepsal. STK je úplně zbytečná záležitost, akorát je to další korupční prostředí. Cokoliv, co se dá uplatit by bylo vhodné zrušit. Zpřísňováním podmínek, popř. častějšími STK se nic nevyřeší, akorát to lidem otravuje život a kdo chce si stejně najde cestu okolo, mnohdy, aniž by auto STK vůbec fyzicky navštívilo. Ke sledování se nevyjadřuju, toto dokonale pokryl autor článku - v případě, že vám sledování nevadí se můžem domluvit, vyměníme si kontakt a každou hodinu se mi budete hlásit, kde jste, s kým jste, co děláte, proč to děláte a ještě mi za to, že vás hlídám budete platit - uvidíme, jak dlouho vás to bude bavit ;-) A co se rychlosti týče, myslím, že pokud se člověk vydá po půlnoci z neděle na pondělí z Brna do Prahy a zajede to třeba za hodinu a čtvrt, vůbec, ale vůbec nic se neděje a státu, resp. policii je po tom šumák....:-)

+4/0
19.8.2013 6:45

R58a45d35o69s19l94a33v 55K62l30a64u68d18a 5764868654352

To si podepisujte co chcete. STK jsou (právě kvůli podvodům) napojené na on-line registr a kontroly jsou velmi časté. Jestliže se zjistí, že údaje neodpovídají skutečnému stavu vozu (jsou z jiného) STK hrozí i ztráta licence. Za další se chystá povinnost kamerového systému. Tím se 100% zamezí veškerým podvodům. Jenže to se zase Svobodným líbit nebude.  Proč bych se vám měl každou hodinu hlásit? Jste úchyl? Stát nic podobného od nikoho nevyžaduje. A pokud jde o rychlost. Jistěže se nic neděje. Ono se 100x nemusí nic dít. Až na sto první vyjede někdo od pumpy a magor při 180 km/hod ho zkrátka včas neuvidí.

0/−1
19.8.2013 7:00
Foto

J94i24ř43í 18H62e45r98m12á41n46e82k 4626472762870

Měření rychlosti na prázdné dálnici je trochu správné a trochu nesmyslné. Asi spíš správné, ale když jsem před deseti lety po půlnoci jel z Německa přes Rozvadov do Prahy a rychlost mi neklesla pod 180, tak bych se drbal na hlavě. Tehdy ale ještě nebyly body, jen jsem se divil jak rychle jsem byl v Praze.

0/−2
19.8.2013 7:37





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.