- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A kdy z Václaváku zmizí ty černošské tlupy ?????
Prosím vás a to jako cykliste maji jezdit na spodni casti Vaclavaku dokolecka, nebo jak si to predstavujete? Ja tedy moc nechapu, k cemu lide zijici v Praze potrebuji tak nutne auta, ale doporucim vam vylet treba do Nizozemi, kde maji kola PREDNOST pred auty. A funguje to! Mozna proto tam neni tolik lidi oplacanych, tlustych a obeznich, jako zde, kde si vozi zadecky v auticku...
a kolik dálnic v Severní Koreji jsi to viděl?
Podoba ciste nahodna...
1. Dalnice NK: http://daniellespencer.com/graphics/projects/axis_of_personality/north_korea/images/500_px/misc/IMG_0209_Empty_Highway_1m1__500.jpg
2. Spodni cast VN: http://www.tyden.cz/obrazek/201204/4f792bb32fe1b/vaclavske-3-4f797b0741e76_520x347.jpg
Zelení magoři s mladým Stropnickým v čele řádí i na Praze 3 - rychlost omezit na 30, vyhradit třetinu ulic pro cyklisty...Haj hou.
Jsem si říkal. Volby na krku a Svobodní nikde. Tak teď první vlaštovka. A nezklamala. Jak dlouho člověk musí přemejšlet, aby z něj vypadla taková volovina? Vy bydlíte na Václaváku, že tam tak stojíte o auta?
Pokud znate vyznam slova "revitalizace" (o coz puvodne nejen na Vaclavaku slo) a aplikujete ho na soucasny stav jeho spodni "revitalizovane" casti, tak pochopite, o cem je v clanku rec. Do te doby bude asi moc tezke s vami zde o tomto tematu diskutovat. Fakta proste nezmenite, s tim se smirte.
"Na rozdíl od řidičů neplatí vysoké spotřební daně a DPH z paliva, silniční daň apod., ze kterých stát staví silniční infrastrukturu."
Takže chodníky by také nemusely být, když chodci neplatí z chůze žádné daně :D
"Rovněž na mnoha místech je cyklostezka opravdu jen pro cyklisty. Zkusil jsem se na jedné z nich na Žizkově projít pěšky v domnění, že je to i pro pěší, a mnohokrát mě málem nějaký šílený cyklista srazil."
Dálnice je také jen pro auta a ne pro cyklisty či chodce.
Na druhé straně, nepopírám, že Hudeček je mimo a cyklodoprava není pro Prahu vhodné řešení.
Jen tak pro srovnání, zabere auto s jedním řidičem 80* méně místa, než autobus s 80 cestujícími? Ne. Asi sem dáte argument, že autobusy jsou dotované. To ano. Jenže dotované jsou kvůli přepravě vybraných skupin cestujících. Kdyby všichni (děti v kočárku, školní děti, senioři, invalidé) platili plné jízdné, DPP by byl téměř soběstačný (uznávám, že je tam stále to téměř). Cestující za plné jízdné v MHD tedy nejezdí na něčí úkor, jak si mám občas příležitost přečíst. Teď počítejte se mnou. Délka kloubového autobusu je 16,5 metru. Na tuto délku, s určitými rozestupy, se vejdou tři auta. Budu k nim vstřícný, takže budu počítat, že v nich sedí 6 lidí. Naopak v autobuse budu počítat jen 40 lidí, protože jsou úseky, kde vozí přes 100 lidí, ale jinde vozí vzduch. Máme tedy 6-7* více lidí na stejném prostoru. Jistě, autobus jede pomaleji, ale i kdyby jel 3*pomaleji, stále je ten zábor menší. Pokud tentýž výpočet uplatníte pro jízdní kola, zjistíte, že jsou, při započítání všech proměnných (rychlost, zvláště do kopce) tím nejhorším řešením, z hlediska prostoru. A prostor, ten ve městě chybí mnohem víc, než peníze na údržbu silnic apod. Tedy preference jiných druhů dopravy, než individuálního automobilismu ano, ale ne cestou cyklostezek.
Pojem "individuální automobilismus" je stejně zavádějící jako tvrzení že "německý nacismus je pravicová ideologie". Tady se zapomíná že auto potřebuju nejen k dopravě vlastní osoby (alternativou je MHD a na kole), ale i k přepravě rodiny (alternativou jen MHD, v našich zeměpisných šířkách je zatím neobvyklé přepravovat třeba čtyřčlennou rodinu na kole), pak k zajištění a dosažení příjmu (práce, podnikání, zde alternativa není), k zajištění obživy (alternativou je MHD a síťovka v ruce, kolo možná brašna vzadu, ale pro potřeby rodiny k autu alternativa moc není) Proto MHD: hromadné uspokojení individuálních potřeb, auto: individuální uspokojování hromadných potřeb, kolo: individuální uspokojování individuálních potřeb