Děkujeme za pochopení.
VsichniMeMajiRadi
Souhlasím
Chodec v tmavém obleku za noci má přednost před osvětleným autem. Chodec vyhlíží auto, zatímco by v klidu mohl 3x přejít tam a zpět, auto si vychutná, počká až zastaví a pak teprve jde.Chodec se daví s jiným chodcem u přechodu, zjevně bez úmyslu přejít, neboť toto by mnohokrát už mohl učinit. Rozhodne se ale až skočit pod projíždějící auto. A tak dále.
angi5
jsem chodec
a v autě jen spolujezdec.Jako chodec udržuju oční kontakt s řidiči vždycky když vstoupím na přechod.Funguje tak na 90%,těch zbylích deset na to dlabe.Nedávno se jeden řidič rozhodl prostě rozjet když jsem byla dva metry od chodníku,nejsem pomalá ale jemu už se chudáčkovi nechtělo čekat.Musela jsem doslova skočit směrem k chodníku a i tak mě "štrejchnul" paty.Druhý pohled jako spolujzdce je takový,že do vozovky vztupují kdy a kde se jím zachce hlavně senioři-někdy je opravdu problém udržet se v klidu,dráždí mě to víc než "měho manžela.Shrnutí-nechme tu přednost fungovat dál,je to totiž o každém jednotlivci,o povaze.
baloun
Re: ...a co takhhle uzákonit nesmrtelnost chodce....?????
A řidiče
jarinka
A kolik je takových, kteří vběhnou
na přechod bez rozhlédnutí? Více je těch, kteří před přechodem zbytečně otálejí - dá se to pochopit, někteří řidiči jsou nevypočitatelní a mohou být agresívní. Žádný zákon mě k tomuto nezajímá. Když vidím, že auto zpomaluje a chystá se zastavit, prostě vejdu. Když vidím, že asi se mu zastavovat kvůli staré bábě nechce, tak jednoduše počkám. Jednoduché jak facka. Mě jako cyklistku spíše dojímá, že prý v zákoně je slézti na přechodu z kola. Kdo by proboha furt slézal a naskakoval - a tak jezdím přes přechody na kole (s ohledem na spolupřecházející). A vůbec, aut je jak nasr......, choďme více pěšky a jezděme na kolech nebo koloběžkách, někteří řidiči už si nás více váží a ctí nás na silnicích, ačkoliv jim to žádný zákon nepřikazuje.
giftig
Re: A kolik je takových, kteří vběhnou
Že prý v zákoně je dát přednost na přechodu CHODCI. Kdo by proboha furt zastavoval, když je tak pěkně rozjetý a na přechodu zrovna žádný chodec, jen nějaký cyklista, který tam nemá co dělat.
gunny
volil jsem posledně SOS
nebylo v tom nic hlubšího, jen výraz zoufalství; když tady poslední rok čtu nápady členů SOS, jsem rád, že nás, pomatených zoufalých voličů, bylo málo;
jirka1965
Mám dotaz.
V jakém případě by chodec měl právo přejít silnici? Bydlím u lavní silnice. Aby můj syn došel každý den do školy, musí tu silnici přejít. Chodí k přechodu a tam občas v té koloně jedoucí rychlostí zhruba 60 km/h někdo zabrzdí a pustí ho, aby přešel. Když to bude, jak si představujete Vy, tak se do školy nedostane. Chci tím říci, že s Vámi nesouhlasím a považuji Vás za člověka, který musí za každých okolností jít proti proudu.
Gotrong
Re: Mám dotaz.
Ale tohle autor zmiňoval... Pokud nikde v dohledu není bezpečná možnost přejít silnici, vybudovat pro chodce semafor... Vezměte si to místo z opačného pohledu.. "provoz jako prase, jedno auto na druhým a ještě musíte koukat po nějakým chodci že vám chce skočit pod kola..."
Kytt01
jasně
necháme všechny NEVIDOMÉ přejet na přechodu autem, protože řidiči jsou v autě, tudíž jsou těžší, blá blá blá... nedočetla jsem to. Jen aby nebyla omezena vaše svoboda coby řidiče, co?! Ach jo, řekněte si panu Machovi o pár facek. Já naopak budu volit toho, kdo bude hlasovat pro to, aby pokaždé, když na přechodu naskočí zelená nenaskočila zelená taky těm autům, která přes ten přechod jedou. A pochopitelně za větší rozšíření semaforů a přechodů pro chodce s akustickým signálem. Vy to tedy nejste... jakou neparlamentní stranu tu máme dál? :) Opravdu není co řešit, pokud je pro někoho problém byť jen stát pár minut na přechodu. Raději bych vám těžší životní situace nesvěřovala.
hm, když jsem se před volbama divila, že SSO nemá skoro žádnou mediální prezentaci, pak jsem asi neměla na mysli, že za ně nechají psát každého s patřičně alokovaným otvorem a naprosto cokoliv...
Heisenberg
Re: jasně
Tady evidentně všichni diskutující, včetně vás, nechápou psaný text. Chodci si při současné legislativě neuvědomují, že nejsou nesmrtelní a že vlézt do přechodu deset metrů před autem není zrovna nejšťastnější.
Podívejte se na statistiky dopravních nehod. Zatímco v případě, že je viníkem nehody řidič motorového vozidla, je jedno úmrtí na cca 170 nehod. V případě, že je viníkem chodec, připadá jedno úmrtí na cca 40 nehod.
Když uděláte kiks v autě a vletíte do jiného auta, máte solidní šanci, že to přežijete, když uděláte kiks jako chodec, máte solidní šanci, že se do konce života nevzpamatujete (tím spíš, že máte šanci zemřít). Zákon eliminoval základní lidskou slušnost na straně chodců a nutí řidiče k nesmyslům. Sám auto nemám, ale když jdu sám k přechodu a vidím, že jede jedno jediné auto, tak radši zastavuju tak 4 metry od přechodu, aby řidič zbytečně nemusel brzdit a já se vyhnu neevyzpytatelné situaci, kdy si dáváme zbytečně přednost. Sejně občas zastaví, protože je to v zákoně.
svedek casu
Ty své partaji
děláš medvědí službu je vás tam takových určitě víc
lesicatko
Návrh
A nepomohlo by rovno zrušiť chodcov ? Zavadzajú všetkým motorizovaným...
V štýle - rútim sa dole ulicou stovkou a naraz chodec - no nezabiješ ho ?
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x