I dopravní policisty je občas potřeba mediálně vyvenčit
Do dnešního dne jsem nepochopil, jaký to má vlastně smysl. Pražské dopravní policii jsem napsal email s dotazem, proč (nám) to dělají a nedostal jsem odpověď. Možná na to uvalili informační embargo a nebo k tomu mají jiný důvod (neumí obsluhovat email, nestál jsem jim za odpověď, jsou liní apod.). Reálných důvodů může být mnoho. Možná potřebují utratit více pěněz, aby mohli příští rok opět říct, že nemají na benzín a potřebují více peněz do rozpočtu. Dle mého názoru je však nejpravděpodobnější, že se dopravní policie potřebuje jen zviditelnit a jako nástroj používá bezbranné řidiče, kteří jsou kvůli této PR akci omezováni.
Jak to vidím já
Dopravní policie je momentálně naprosto zbytečnou policejní složkou, protože podle novely silničního zákona (Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů) nejezdí k dopravním nehodám, kde škoda nepřesahuje 100 000 Kč. Novela není nová a od doby, kdy vstoupila v platnost, jsme se mohli přesvědčit, že nepotřebujeme stát a policii ke všemu. Stát touto změnou dal lidem možnost, aby se dohodli a věc dořešili mezi sebou a se svou pojišťovnou a to vše bez přímého vědomí (stát se o tom jistě dozví od pojišťoven) a zásahu státu. Já s touto změnou souhlasím, ale zároveň říkám, že by se měla dotáhnout do konce. Pokud to funguje do 100 tis. Kč, jistě by to fungovalo do 200, 300, 400 tis. atd. K nehodám se zraněním či pokud došlo k poškození majetku třetí osoby (poškozené zaparkované auto při nehodě apod), by mohla jezdit policie z místních služeben, jejíž současná práce je stejně pouze řešení drobných přečinů a papírování. Na nočních směnách policisté většinou tvrdě spí (otestováno na služebně v Praze na Zahradním městě a v Praze - Nuslích), tudíž papírovat by mohli například v noci místo spánku, ke kterému noční směna určitě není určena.
Dopravní policie je tedy momentálně zbytečná a proto si čím dál častěji vymýšlí různé „dopravně-bezpečnostní akce“, aby neupadla v zapomnění a aby pravděpodobně utratila dostatečné množství peněz, protože by jinak hrozilo, že by jim byl rozpočet v dalším roce zkrácen. Jelikož se mi z policie neobtěžovali odpovědět, dovolím si tedy v tomto trochu spekulovat, ale věřím, že nebudu daleko od pravdy. K akci na magistrále se tradičně připojují i měští strážníci, jejichž účel je naprosto zřejmý - zdaňovat občany Prahy formou pokut za drobné dopravní přestupky. Jelikož se akce zúčastnili také, dovolím si vyjádřit kritiku i směrem k nim. Naši bezpečnost a majetek většinou nechrání (protože za to nic nevyberou) a není jejich prioritou ani řešit přestupky, které mohou mít negativní dopady na jiné osoby. Přesto ale stát dává obecním policiím stále větší pravomoci a nepožaduje po nich větší odbornou způsobilost a ani je nenutí, aby jednali v zájmu obyvatel – tedy zajišťovali jejich bezpečnost a chránili jejich majetek. Nekvalifikovaní a plně ozbrojení strážníci tak dál odtahují auta z míst, kde nepřekáží, hlídají místa, kde jsou umístěny nové a zbytečné příkazové či zákazové cedule a vybírají pokuty, měří v místech, kde je záměrně snížena rychlost bez zjevného důvodu apod., a přitom mají stále větší pravomoce. Tento trend je potřeba zastavit a obecní policie zrušit, neboť se ukázalo, že jsou naprosto zbytečné a zajišťují de facto primárně výběr lokálních daní za porušení nesmyslných pravidel, které si magistráty za účelem plnění městské kasy vymýšlí.
Jako důkaz mého tvrzení, že svojí blokační akcí chce dopravní policie zajistit, aby neupadla v zapomnění a ukázat lidem, jak moc je „důležitá“ je fakt, že pokud se na této akci objeví člověk s foťákem a tváří se v houfu mnoha novinářů také jako novinář, policisté se na něj usmívají a jsou nebývale ochotní (asi příkaz od nadřízených). Na místě většinou nechybí ani tisková mluvčí, která novinářům zajišťuje „press“ servis a také nějaký vysoce postavený policejní důstojník v parádní slavnostní uniformě.
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky
Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...
Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu
Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...
Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky
Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...
Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus
Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x