Regulace a buzerace pro vyšší bezpečnost
Nejnesmyslnější nařízení a systémy na silnicích
Subjektivně z mého pohledu se mi jeví jako naprostý nesmysl například následující nařízení:
1, denní svícení
Naprosto nesmyslné nařízení sloužící původně pravděpodobně k vybírání pokut. Tento původní účel byl však překonán téměř všemi výrobci, kteří se rychle na český trh adaptovali a začali vyrábět auta kterým něco svítí vepředu, aby byl úřad spokojen. Věřím, že vyrábět auto s přídavnými světli nebo pouze upravenou elektronikou, aby nebylo možno světla zhasnout, nevznikl jen z důvodu českého nařízení, rozhodně toto nařízení považuji za naprosto zbytečné.
2, (Praha) omezení rychlosti z důvodu omezení hluku
Na toto téma se zaměřila mnohá média, tudíž není nutno toto nesmyslné omezení více rozebírat. Jako ukázku nesmyslnosti považuji například rychlostní omezení poblíž letiště nebo například na sjezdu z D1 u Spořilova (kde bylo toto omezení před časem zrušeno – záblesk rozumu?).
3, silniční kontroly
„Dobrý den, pane řidiči. Silniční kontrola. Můžete nám prosím ukázat, že jste vyhověl nesmyslnému zákonu a zakoupil si novou lékárničku od státem podporovaného výrobce, kterému stát vygeneroval poptávku a donutil všechny řidiče lékarničky nakoupit a také nám ukažte, že máte náhradní žárovky a náhradní kolo“ ... kdyby mi toto policista doslova řekl, vůbec bych se nedivil, protože to takto prakticky funguje. V mnoha státech se s náhodnou policejní hlídkou řidič vůbec nepotká a je zastaven až ve chvíli spáchání nějakého přestupku. Nechápu, co je státu do toho, jestli mám žárovky a rezervní kolo. Jestli někde píchnu a nebudu mít kolo na výměnu, je to moje blbost. Zcela jistě tím nikoho neohrožuju ani neomezuju.
4, bodový systém
Toto téma by si zasloužilo více pozornosti, jelikož bodobý systém opět neplní svůj původní účel. Potvrzují to i „dopravní experti“ s vševědoucím dopravním polobohem Humlem v čele tím, že se snaží vymyslet další zpřísňování bodového systému a vymýšlení dalších nesmyslných pravidel jako například mávání u předchodu atd. Stejně jako je extrémní bodobý systém (např. za nedodržení buzeračního pravidla č. 1 tohoto blogu je ihned bodík), mohu extrémně prohlásit to, že uzákonění např. pravidla přednosti chodce zabíjí lidi. Chodci tímto nařízením navíc podpořeným médii získali pocit, že mají přednost ať se děje co se děje, což pro především levičácky smýšlející jedince může mít fatální následky – zákon je před plechy opravdu neochrání. Místo zaměstnávání úředníků, kteří vymýšlí nesmyslná omezení a nařízení, by bohatě stačilo nechat zapojit selský rozum a nechat lidi přemýšlet logicky a nechat působit i pud sebezáchovy - prostě do silnice vlezu až tam nic nejede nebo až auta zastaví, jinak by mě to auto mohlo srazit...
Naprostý propad bodového systému v důvěryhodnosti a výsměch všem lidem bylo zavedení pochybného snižování bodu za úplatu na okruhu v Mostě při školení o bezpečnosti na silnici (zatím jsem nebyl nucen těchto služeb využít, ale až se tak stane, jistě o tom bude samostatný blog). Uměle vytvořená poptávka státem – tedy poptávka po snížení „bodobé zátěže“ musela mít bez pochyb úspěch. Otázkou zůstává, proč je možno snižovat body jen u jedné firmy a proč ta tu možnost vůbec je. Zajímalo by mě, zda provize probíhají procentuálně dle vybraných peněz od řidičů, paušálně, nebo zda proběhla nějaká větší provize na začátku fungování tohoto odmazávání apod. Řeším je celý bodový systém zrušit a nastavit takové pokuty, aby to bylo pro občany dostatečné motivující. Pro všechny zastánce bodobého systému, kteří prohláší, že to způsobí snížení bezpečnosti na silnici: pokud vjedu s autem na silnici, vždycky mi hrozí kolize s nějakým bláznem, řidičem nemehlem nebo řidičem pod vlivem alkoholu a žádný zákon mě před tím neochrání. Řidiči aut musí jednoduše přijmout fakt, že vjet s autem na silnici představuje výrazné riziko. Kdo toto riziko podstupovat nechce, ať nejezdí autem. Řešením je například i prevence – tzn. vychovat řidiče již v autoškole a podstatně zkvalitni vzdělávání v autoškolách, které dneska nestojí za nic. Člověk se v reálu naučí pořádně řídit až po několika tisících kilometrech v reálném (ideálně městském) provozu.
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše
Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...
Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů
Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....
Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times
Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...
Špehovali, zpřístupňovali trezory. Jak se ruští „krtci“ ve Vrběticích činili
Série výbuchů a incidentů v Evropě, včetně explozí v muničním areálu ve Vrběticích z roku 2014,...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x