Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let
Dokončení Blanky je důležitá věc a dopravě v Praze jistě pomůže. Magistrát ale plánuje na základě plánovaného otevření Blanky udělat nová regulační opatření pro individuální dopravu v Praze v místech, kde provoz po otevření Blanky neklesne.
Mezi to nejzásadnější považuji plánované trvalé zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, ale i Malé strany. Magistrát nerespektuje, že zářijové sobotní uzavírky Smetanova nábřeží, které si prolobovaly různé aktivistické a extrémistické skupiny, odmítly v anketách více než 2/3 lidí a tyto jednodenní přeměny nábřeží v pěší zónu se ve finále ukázaly jako totální fiasko. Zásadně proti byli i místní obyvatelé a začali podepisovat petici „Praha 1 trpí petice proti uzavírání Smetanova nábřeží“, kterou podepsalo více než 1400 lidí. Byla to pro někoho prima zábava s předem připraveným programem na jeden den, trvalé uzavření by ale vedlo k umrtvení nábřeží, stejně jako se to stalo v dolní části Václavského náměstí. Spojistost mezi Blankou a provozem na Smetanově nábřeží resp. Malé straně není de facto žádný a provoz v centru se tak ještě více zkomplikuje. Pokud se uzavřou obě cesty centrem podél Vltavy, situace pro obyvatele Prahy v jejich dopravě v rámci centra bude katastrofální. Aktivisté sice tvrdí, že většina dopravy centrem přes Smetanovo nábřeží a Malou stranu je tranzitní, nikdy ale neukázaly žádné relevantní výpočty.
Jako absurdní mi připadá 8 nových plánovaných semaforů, bez kterých jsme se doteď obešli. Aktivisté a magistrát ale tvrdí, že magistrála „musí ztratit rys dálnice“, a proto má zde vzniknout několik nových zbytečných semaforů a přechodů pro chodce. U semaforů můžeme očekávat, že jejich implicitní režim bude červená barva a budou v době nízkého provozu tvořit tzv. červenou vlnu v rámci „zklidňování dopravy“, jehož cílem je to, že místo toho, aby auto rychle odjelo, tak bude popojíždět po prázdné silnici a exhalovat splodiny a hlučet pod oknama obyvatel v okolí delší dobu. Nutno podoknout, že magistrála byla původně budována jako páteřní severojiždní dopravní spoj v Praze. I když byla volba trasy za minulého režimu velice nešťastná, zatím se bez ní neobejdeme.
Některé semafory na magistrále (např. v místě křížení s Jižní spojkou) mají mít čistě regulační a zdržovací důvod ve snaze pouštět auto do města „plynuleji“. Znamená to tedy, že se kolony budou tvořit až někam k Chodovu a na dálnici D1. Je to určitě špatná zpráva pro obyvatele Prahy 4. Můžeme si vzpomenout na semafor, který byl před časem krátce umístěn na konci Nuselského mostu a měl přesně tento důvod, tedy pouštět auta do centra postupně. Výsledek byl ten, že auta zůstávala stát až k Pankráci, proti čemuž se oprávněně bouřila radnice Prahy 4.
Dále je v návrhu také zúžení Žitné ulice na 2 pruhy. Opět se jedná o místo, kde tomu Blanka vedoucí od Břevnova po Tróju asi příliš nepomůže. Neustálý předpoklad, že s větším počtem omezení se zázračně sníží počet aut je samozřejmě naprosto chybný. Zúžením Žitné ulice se situace v centru opět razantně zhorší pro řidiče, podnikatele i místní obyvatele. Kdy už si aktivisté uvědomí, že se lidé prostě dopravovat potřebují a vznikem nových omezení a zbytečných regulací jim tato potřeba nezmizí?
„Dopravní experti“ se prý nyní zabývají otázkou, zda lze všechna dopravní omezení realizovat ke dni otevření Blanky. V článku na idnes.cz ale také dopravní expert Moos říká, že pokud by se ukázalo, že dopravní omezení jsou kontraproduktivní, tak by se to vrátilo zpátky. Kdybych byl v pozici extrémistického aktivisty, který lobuje u Rady MHMP za tato omezení, tak by snad i mě připadalo logické, že teprve po otevření Blanky se bude zjišťovat, o kolik provoz klesl, a teprve poté budu navrhovat omezení na základě těchto zjištění. Podle všeho se však magistrát chystá udělat experiment na obyvatelích Prahy a uzavírky realizovat okamžitě po otevření Blanky, která však zdaleka nebude pro pražskou dopravu všespásná.
Abych termín „magistrát“ personifikoval, tak dodám, že všechna v místa v Radě MHMP nyní obsazuje výhradně TOP09. Proč se spěchá s uzavírkami? Osobně v tom vidím jasný předvolební kalkul a snahu zavděčit se před volbami na magistrát v roce 2014 všem – řidičům otevřením Blanky a aktivistům následnými uzavírkami.
Autor je místopředseda Strany svobodných občanů v Praze
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty
Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...
Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty
Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...
Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr
Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...
Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy
Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x