Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let

18. 12. 2013 8:00:00
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.

Dokončení Blanky je důležitá věc a dopravě v Praze jistě pomůže. Magistrát ale plánuje na základě plánovaného otevření Blanky udělat nová regulační opatření pro individuální dopravu v Praze v místech, kde provoz po otevření Blanky neklesne.

Mezi to nejzásadnější považuji plánované trvalé zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, ale i Malé strany. Magistrát nerespektuje, že zářijové sobotní uzavírky Smetanova nábřeží, které si prolobovaly různé aktivistické a extrémistické skupiny, odmítly v anketách více než 2/3 lidí a tyto jednodenní přeměny nábřeží v pěší zónu se ve finále ukázaly jako totální fiasko. Zásadně proti byli i místní obyvatelé a začali podepisovat petici „Praha 1 trpí petice proti uzavírání Smetanova nábřeží“, kterou podepsalo více než 1400 lidí. Byla to pro někoho prima zábava s předem připraveným programem na jeden den, trvalé uzavření by ale vedlo k umrtvení nábřeží, stejně jako se to stalo v dolní části Václavského náměstí. Spojistost mezi Blankou a provozem na Smetanově nábřeží resp. Malé straně není de facto žádný a provoz v centru se tak ještě více zkomplikuje. Pokud se uzavřou obě cesty centrem podél Vltavy, situace pro obyvatele Prahy v jejich dopravě v rámci centra bude katastrofální. Aktivisté sice tvrdí, že většina dopravy centrem přes Smetanovo nábřeží a Malou stranu je tranzitní, nikdy ale neukázaly žádné relevantní výpočty.

Jako absurdní mi připadá 8 nových plánovaných semaforů, bez kterých jsme se doteď obešli. Aktivisté a magistrát ale tvrdí, že magistrála „musí ztratit rys dálnice“, a proto má zde vzniknout několik nových zbytečných semaforů a přechodů pro chodce. U semaforů můžeme očekávat, že jejich implicitní režim bude červená barva a budou v době nízkého provozu tvořit tzv. červenou vlnu v rámci „zklidňování dopravy“, jehož cílem je to, že místo toho, aby auto rychle odjelo, tak bude popojíždět po prázdné silnici a exhalovat splodiny a hlučet pod oknama obyvatel v okolí delší dobu. Nutno podoknout, že magistrála byla původně budována jako páteřní severojiždní dopravní spoj v Praze. I když byla volba trasy za minulého režimu velice nešťastná, zatím se bez ní neobejdeme.

Některé semafory na magistrále (např. v místě křížení s Jižní spojkou) mají mít čistě regulační a zdržovací důvod ve snaze pouštět auto do města „plynuleji“. Znamená to tedy, že se kolony budou tvořit až někam k Chodovu a na dálnici D1. Je to určitě špatná zpráva pro obyvatele Prahy 4. Můžeme si vzpomenout na semafor, který byl před časem krátce umístěn na konci Nuselského mostu a měl přesně tento důvod, tedy pouštět auta do centra postupně. Výsledek byl ten, že auta zůstávala stát až k Pankráci, proti čemuž se oprávněně bouřila radnice Prahy 4.

Dále je v návrhu také zúžení Žitné ulice na 2 pruhy. Opět se jedná o místo, kde tomu Blanka vedoucí od Břevnova po Tróju asi příliš nepomůže. Neustálý předpoklad, že s větším počtem omezení se zázračně sníží počet aut je samozřejmě naprosto chybný. Zúžením Žitné ulice se situace v centru opět razantně zhorší pro řidiče, podnikatele i místní obyvatele. Kdy už si aktivisté uvědomí, že se lidé prostě dopravovat potřebují a vznikem nových omezení a zbytečných regulací jim tato potřeba nezmizí?

Dopravní experti“ se prý nyní zabývají otázkou, zda lze všechna dopravní omezení realizovat ke dni otevření Blanky. V článku na idnes.cz ale také dopravní expert Moos říká, že pokud by se ukázalo, že dopravní omezení jsou kontraproduktivní, tak by se to vrátilo zpátky. Kdybych byl v pozici extrémistického aktivisty, který lobuje u Rady MHMP za tato omezení, tak by snad i mě připadalo logické, že teprve po otevření Blanky se bude zjišťovat, o kolik provoz klesl, a teprve poté budu navrhovat omezení na základě těchto zjištění. Podle všeho se však magistrát chystá udělat experiment na obyvatelích Prahy a uzavírky realizovat okamžitě po otevření Blanky, která však zdaleka nebude pro pražskou dopravu všespásná.

Abych termín „magistrát“ personifikoval, tak dodám, že všechna v místa v Radě MHMP nyní obsazuje výhradně TOP09. Proč se spěchá s uzavírkami? Osobně v tom vidím jasný předvolební kalkul a snahu zavděčit se před volbami na magistrát v roce 2014 všem – řidičům otevřením Blanky a aktivistům následnými uzavírkami.

Autor je místopředseda Strany svobodných občanů v Praze

Autor: Damir Špoljarič | středa 18.12.2013 8:00 | karma článku: 29.57 | přečteno: 1903x


Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Jan Dvořák

Šťastnou cestu, pane premiére!

Zatímco prezident Zeman v těchto týdnech cestuje s železnou pravidelností z Hradu do Lán, a obráceně z Lán na Hrad - s jednou výjimkou návštěvy břevnovské školy -, premiér intenzivně šťráduje po schengenském prostoru.

6.9.2018 v 7:38 | Karma článku: 16.45 | Přečteno: 325 | Diskuse

Martin Fafílek

Petr má číslo na můj mobil... no a?

Průměrně vnímavý volič už dávno pochopil, jak ANO funguje, ale že to o sobě sami napíší na billboardy?

3.9.2018 v 18:18 | Karma článku: 31.51 | Přečteno: 2442 | Diskuse

Tomáš Kubálek

Piráti jedou

Svoboda rozhodnout se a zároveň svým rozhodnutím nezpůsobit škodu komukoliv dalšímu patří k nejvyšším hodnotám života.

2.9.2018 v 16:13 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 695 | Diskuse

Radka Johnová

Tak fungují úřady

Změna stavby před dokončením když sotva začaly přípravné práce? Všimli jste si, že by OC Bořislavka bylo před dokončením? Není spíš před dokončením mandát zastupitelů a úředníků stavebního úřadu?

23.8.2018 v 12:26 | Karma článku: 17.51 | Přečteno: 771 | Diskuse

Jan Dvořák

Podařený comeback o pár pater výš. ČSSD nezatracuje, dává šanci

Nechápu, proč většina politiků podezřelých z nekalého jednání, se urputně drží svých křesel jako by je k nim někdo přikoval, že raději elegantně neodejdou dřív, než se všechno nechutně rozmázne. Bylo by to politicky kulturní.

9.8.2018 v 19:40 | Karma článku: 18.47 | Přečteno: 444 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2914
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.




Najdete na iDNES.cz