Více svobody pro řidiče v Praze

Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.

Jak takové zklidňování dopravy vypadá v praxi se můžeme podívat například na dolní část Václavského náměstí, kde po zklidnění zůstala mrtvá část. Neprohání se tam ani cyklisté, ani tam nekorzují uspokojení intelektuálové při své odpolední cestě do čajovny. Není tam prostě nic. Dnes večer jsem po Václavském náměstí procházel a připomnělo mi to širokou dálnici v Serverní Koreji, po které nejezdí žádná auta. Jediná auta, která v dolní části Václaváku potkáme, jsou městské odtahovky nasmlouvaných firem, které čekají na kšeft a několik dodávek plné městských strážníků, které čekají, až na Václavák vjede nějaký nepozorný řidič, aby ho mohli řádně zdanit. Tato auta městských ozbrojených složek konceptu zklidňování prý nevadí. Aby byl Václavák dokonale zklidněn, tak radní za ODS Aleksandra Udženija vypověděla nájemní smlouvy provozovatelům stánků s rychlým občerstvením, protože zhodnotila, že jsou klobásy nezdravé a že jsou všichni obyvatelé Prahy natolik debilní, že se nedokážou sami rozhodnout, jestli si klobásu koupí nebo ne. Až na jeden stánek tedy v dolní části kromě drogových dealerů a prostitek není teď opravdu nic. Dokonce tam nejsou ani stánky s květinami, které naplánovala centrální pražská plánovačka Udženija, a které by nám měly dělat radost.

Bohužel jsem celý koncept umrtování, tedy pardon zklidňování, nepochopil. Nechápu, co je na individuální automobilové dopravě špatného. Není mi jasné, jakým právem mi někdo schválně uměle a nesmyslně klade překážky, abych se do cíle dopravil co nejpozději? Má mě to odradit od cestování autem? Pokud snížíme průjezdovou kapacitu pro auta ve městě, tak těch aut ubude nebo naopak se budou tvořit kolony v místech, kde předtím nebyly?

Osobně nemám problém s budováním cyklostezek. Je to infrastruktura jako každá jiná a pro cyklisty efektivní a užitečná. Myslím si ale, že by si cyklisté měli budování těchto cyklostezek budovat za svoje peníze a ne za peníze všech lidí. Na rozdíl od řidičů neplatí vysoké spotřební daně a DPH z paliva, silniční daň apod., ze kterých stát staví silniční infrastrukturu. Rovněž na mnoha místech je cyklostezka opravdu jen pro cyklisty. Zkusil jsem se na jedné z nich na Žizkově projít pěšky v domnění, že je to i pro pěší, a mnohokrát mě málem nějaký šílený cyklista srazil.

Řidiči a obecně všichni zastánci svobody by měli být u voleb do zastupitelstva hl. města Prahy na podzim 2014 obezřetní a dobře si rozmyslet, koho budou volit. Všechny současné strany na magistrátu bez ohledu na to, jestli jsou levicové nebo hodně levicové, chtějí omezovat svobodu jedné skupiny obyvatel (uživatelům automobilů) na úkor jiné (cyklisté) a poštvávají tyto skupiny proti sobě. Soužití obou skupin je přitom možné, aniž by se realizovala taková šílená omezení, která se v Praze nyní realizují a budou realizovat. Bylo již zveřejněno, že po otevření tunelu Blanka dojde na mnoha místech v Praze k uzavření ulic pro auta a to i v místech, které Blanka nepokryje (nábřeží apod. - článek zde: http://zpravy.idnes.cz/otevreni-tunelu-blanka-v-praze-omezi-dopravu-na-povrchu-p25-/domaci.aspx?c=A120326_1754386_praha-zpravy_ab).

Autor: Petr Dvořák | čtvrtek 15.8.2013 2:40 | karma článku: 28,80 | přečteno: 2883x