Více svobody pro řidiče v Praze

15. 08. 2013 2:40:25
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.

Jak takové zklidňování dopravy vypadá v praxi se můžeme podívat například na dolní část Václavského náměstí, kde po zklidnění zůstala mrtvá část. Neprohání se tam ani cyklisté, ani tam nekorzují uspokojení intelektuálové při své odpolední cestě do čajovny. Není tam prostě nic. Dnes večer jsem po Václavském náměstí procházel a připomnělo mi to širokou dálnici v Serverní Koreji, po které nejezdí žádná auta. Jediná auta, která v dolní části Václaváku potkáme, jsou městské odtahovky nasmlouvaných firem, které čekají na kšeft a několik dodávek plné městských strážníků, které čekají, až na Václavák vjede nějaký nepozorný řidič, aby ho mohli řádně zdanit. Tato auta městských ozbrojených složek konceptu zklidňování prý nevadí. Aby byl Václavák dokonale zklidněn, tak radní za ODS Aleksandra Udženija vypověděla nájemní smlouvy provozovatelům stánků s rychlým občerstvením, protože zhodnotila, že jsou klobásy nezdravé a že jsou všichni obyvatelé Prahy natolik debilní, že se nedokážou sami rozhodnout, jestli si klobásu koupí nebo ne. Až na jeden stánek tedy v dolní části kromě drogových dealerů a prostitek není teď opravdu nic. Dokonce tam nejsou ani stánky s květinami, které naplánovala centrální pražská plánovačka Udženija, a které by nám měly dělat radost.

Bohužel jsem celý koncept umrtování, tedy pardon zklidňování, nepochopil. Nechápu, co je na individuální automobilové dopravě špatného. Není mi jasné, jakým právem mi někdo schválně uměle a nesmyslně klade překážky, abych se do cíle dopravil co nejpozději? Má mě to odradit od cestování autem? Pokud snížíme průjezdovou kapacitu pro auta ve městě, tak těch aut ubude nebo naopak se budou tvořit kolony v místech, kde předtím nebyly?

Osobně nemám problém s budováním cyklostezek. Je to infrastruktura jako každá jiná a pro cyklisty efektivní a užitečná. Myslím si ale, že by si cyklisté měli budování těchto cyklostezek budovat za svoje peníze a ne za peníze všech lidí. Na rozdíl od řidičů neplatí vysoké spotřební daně a DPH z paliva, silniční daň apod., ze kterých stát staví silniční infrastrukturu. Rovněž na mnoha místech je cyklostezka opravdu jen pro cyklisty. Zkusil jsem se na jedné z nich na Žizkově projít pěšky v domnění, že je to i pro pěší, a mnohokrát mě málem nějaký šílený cyklista srazil.

Řidiči a obecně všichni zastánci svobody by měli být u voleb do zastupitelstva hl. města Prahy na podzim 2014 obezřetní a dobře si rozmyslet, koho budou volit. Všechny současné strany na magistrátu bez ohledu na to, jestli jsou levicové nebo hodně levicové, chtějí omezovat svobodu jedné skupiny obyvatel (uživatelům automobilů) na úkor jiné (cyklisté) a poštvávají tyto skupiny proti sobě. Soužití obou skupin je přitom možné, aniž by se realizovala taková šílená omezení, která se v Praze nyní realizují a budou realizovat. Bylo již zveřejněno, že po otevření tunelu Blanka dojde na mnoha místech v Praze k uzavření ulic pro auta a to i v místech, které Blanka nepokryje (nábřeží apod. - článek zde: http://zpravy.idnes.cz/otevreni-tunelu-blanka-v-praze-omezi-dopravu-na-povrchu-p25-/domaci.aspx?c=A120326_1754386_praha-zpravy_ab).

Autor: Damir Špoljarič | čtvrtek 15.8.2013 2:40 | karma článku: 28.80 | přečteno: 2879x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Jan Tomášek

Příběh Vrchlického sadů

Vrchlického sady, neboli Velký městský park - byly založeny při bourání pražských hradeb v r. 1871. O této akci je též zmínka v románové pentalogii Vladimíra Nefa - počínající knihou Sňatky z rozumu.

18.2.2019 v 3:54 | Karma článku: 5.16 | Přečteno: 109 | Diskuse

Tomáš Kubálek

České konopí je výrazně dražší než konopí z dovozu

Česká tisková kancelář (ČTK) uvedla mylnou informaci, že české léčebné konopí je levnější než konopí z dovozu. Zpráva byla uvedena v souvislosti se sledovaným případem úhrady léčby konopím Všeobecnou zdravotní pojišťovnou (VZP).

17.2.2019 v 18:47 | Karma článku: 13.82 | Přečteno: 286 | Diskuse

Pavel Vávra

Pražský Cyklo -Kocourkov

Znáte ty obrázky "dveří nikam" či "kanalizačních rour vprostřed obýváku", co občas někdo přiveze z dovolené s tím, že to by se u nás stát nemohlo? Mohlo. Tohle je z našeho hlavního města:-)

7.2.2019 v 11:54 | Karma článku: 29.64 | Přečteno: 1013 | Diskuse

Štěpán Budka

Deset největších mýtů, ve který jde o život.

Ať chceme nebo ne, početí potomka je a bude pořád tím nejsilnějším motorem našich životů. Konec konců, podívejme se na pohádky. Tam kde královský pár ne, a ne zaplnit kolíbku přichází na řadu nadpřirozeno a hned je zápletka.

7.2.2019 v 8:47 | Karma článku: 14.51 | Přečteno: 728 | Diskuse

Tomáš Kubálek

Je možné obejít zákon při výrobě léčivé látky?

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) vědomě zadal výrobu léčivé látky, která prokazatelně nesplňuje zákonné požadavky.

5.2.2019 v 15:45 | Karma článku: 8.49 | Přečteno: 415 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2915
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Najdete na iDNES.cz