Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I dopravní policisty je občas potřeba mediálně vyvenčit

Několikrát do roka pořádá dopravní policie blokádu pražské magistrály. Naše daně v reflexních vestách a bílých košilých, kteří už nejezdí ani k dopravním nehodám, zablokují magistrálu v obou směrech, provoz svedou v každém směru do jednoho pruhu a zastavují naprostou většinu aut.

 

Do dnešního dne jsem nepochopil, jaký to má vlastně smysl. Pražské dopravní policii jsem napsal email s dotazem, proč (nám) to dělají a nedostal jsem odpověď. Možná na to uvalili informační embargo a nebo k tomu mají jiný důvod (neumí obsluhovat email, nestál jsem jim za odpověď, jsou liní apod.). Reálných důvodů může být mnoho. Možná potřebují utratit více pěněz, aby mohli příští rok opět říct, že nemají na benzín a potřebují více peněz do rozpočtu. Dle mého názoru je však nejpravděpodobnější, že se dopravní policie potřebuje jen zviditelnit a jako nástroj používá bezbranné řidiče, kteří jsou kvůli této PR akci omezováni.

 

Jak to vidím já

Dopravní policie je momentálně naprosto zbytečnou policejní složkou, protože podle novely silničního zákona (Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů) nejezdí k dopravním nehodám, kde škoda nepřesahuje 100 000 Kč. Novela není nová a od doby, kdy vstoupila v platnost, jsme se mohli přesvědčit, že nepotřebujeme stát a policii ke všemu. Stát touto změnou dal lidem možnost, aby se dohodli a věc dořešili mezi sebou a se svou pojišťovnou a to vše bez přímého vědomí (stát se o tom jistě dozví od pojišťoven) a zásahu státu. Já s touto změnou souhlasím, ale zároveň říkám, že by se měla dotáhnout do konce. Pokud to funguje do 100 tis. Kč, jistě by to fungovalo do 200, 300, 400 tis. atd. K nehodám se zraněním či pokud došlo k poškození majetku třetí osoby (poškozené zaparkované auto při nehodě apod), by mohla jezdit policie z místních služeben, jejíž současná práce je stejně pouze řešení drobných přečinů a papírování. Na nočních směnách policisté většinou tvrdě spí (otestováno na služebně v Praze na Zahradním městě a v Praze - Nuslích), tudíž papírovat by mohli například v noci místo spánku, ke kterému noční směna určitě není určena.

 

Dopravní policie je tedy momentálně zbytečná a proto si čím dál častěji vymýšlí různé „dopravně-bezpečnostní akce“, aby neupadla v zapomnění a aby pravděpodobně utratila dostatečné množství peněz, protože by jinak hrozilo, že by jim byl rozpočet v dalším roce zkrácen. Jelikož se mi z policie neobtěžovali odpovědět, dovolím si tedy v tomto trochu spekulovat, ale věřím, že nebudu daleko od pravdy. K akci na magistrále se tradičně připojují i měští strážníci, jejichž účel je naprosto zřejmý - zdaňovat občany Prahy formou pokut za drobné dopravní přestupky. Jelikož se akce zúčastnili také, dovolím si vyjádřit kritiku i směrem k nim. Naši bezpečnost a majetek většinou nechrání (protože za to nic nevyberou) a není jejich prioritou ani řešit přestupky, které mohou mít negativní dopady na jiné osoby. Přesto ale stát dává obecním policiím stále větší pravomoci a nepožaduje po nich větší odbornou způsobilost a ani je nenutí, aby jednali v zájmu obyvatel – tedy zajišťovali jejich bezpečnost a chránili jejich majetek. Nekvalifikovaní a plně ozbrojení strážníci tak dál odtahují auta z míst, kde nepřekáží, hlídají místa, kde jsou umístěny nové a zbytečné příkazové či zákazové cedule a vybírají pokuty, měří v místech, kde je záměrně snížena rychlost bez zjevného důvodu apod., a přitom mají stále větší pravomoce. Tento trend je potřeba zastavit a obecní policie zrušit, neboť se ukázalo, že jsou naprosto zbytečné a zajišťují de facto primárně výběr lokálních daní za porušení nesmyslných pravidel, které si magistráty za účelem plnění městské kasy vymýšlí.

 

 

Jako důkaz mého tvrzení, že svojí blokační akcí chce dopravní policie zajistit, aby neupadla v zapomnění a ukázat lidem, jak moc je „důležitá“ je fakt, že pokud se na této akci objeví člověk s foťákem a tváří se v houfu mnoha novinářů také jako novinář, policisté se na něj usmívají a jsou nebývale ochotní (asi příkaz od nadřízených). Na místě většinou nechybí ani tisková mluvčí, která novinářům zajišťuje „press“ servis a také nějaký vysoce postavený policejní důstojník v parádní slavnostní uniformě.

Autor: Petr Dvořák | neděle 23.9.2012 0:34 | karma článku: 32,29 | přečteno: 2357x
  • Další články autora

Petr Dvořák

Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou

Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.

5.10.2014 v 17:45 | Karma: 32,33 | Přečteno: 5342x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Jak je to v Praze s těmi semafory?

Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.

28.9.2014 v 23:52 | Karma: 26,99 | Přečteno: 2997x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Zelení urbanisté v Praze

Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?

16.5.2014 v 19:10 | Karma: 21,53 | Přečteno: 1488x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze

Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.

25.4.2014 v 13:23 | Karma: 19,75 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?

Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".

16.4.2014 v 1:24 | Karma: 25,30 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Ekonomika

Petr Dvořák

Co bych prosazoval, pokud bych se stal pražským zastupitelem (1)

Co bych prosazoval, pokud bych se po komunálních volbách na podzim stal pražským zastupitelem?

28.2.2014 v 5:24 | Karma: 20,85 | Přečteno: 927x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let

Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.

18.12.2013 v 8:00 | Karma: 29,75 | Přečteno: 1907x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Přestupková věda v dopravě

Je až k nevíře, co všechno je považováno za dopravní přestupek. Nechali jsme naše nákonodárce, aby si z nás udělali dojné krávy na pokuty za věci, které by nemusely být za přestupek považovány. Proč by nemusely být považovány za přestupek? Protože nikomu neubližují, nikoho neomezují a nikomu vlastně nevadí. Pokud to tak bude půjde dál, začnou po nás úřady vymáhat zálohu na pokutu v okamžiku, kdy si sedneme do auta podobně jako v případě kauce pro distributory pohonných hmot, která platí od 1.10.

15.12.2013 v 19:03 | Karma: 36,12 | Přečteno: 3993x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Uprchlý český podnikatel

„V JAR zadrželi uprchlého českého podnikatele Krejčíře“ a další podobné titulky lze najít českých v novinách. Proč se píše, že je to podnikatel? Slovo podnikatel je mezi mnoha lidmi vnímáno pejorativně. Je snad každý podnikatel gauner, zloděj či vekslák?

30.11.2013 v 0:21 | Karma: 33,35 | Přečteno: 2984x | Diskuse| Ekonomika

Petr Dvořák

Veřejnoprávní média jsou přežitek

Díky desítkám let míru, relativně stabilní politické situaci a především přítomnosti mnoha komerčních médií by měla Česká republika přehodnotit nutnost provozovat veřejnoprávní média. Osobně zastávám názor, že by se veřejnoprávní média měla privatizovat.

28.10.2013 v 19:52 | Karma: 24,63 | Přečteno: 880x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol

Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.

17.10.2013 v 1:40 | Karma: 23,07 | Přečteno: 1559x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!

Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?

24.9.2013 v 3:23 | Karma: 24,71 | Přečteno: 1611x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy

V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?

21.9.2013 v 0:07 | Karma: 27,99 | Přečteno: 1718x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce

Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.

16.9.2013 v 5:43 | Karma: 43,47 | Přečteno: 15212x | Diskuse| Společnost

Petr Dvořák

Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím

Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.

5.9.2013 v 0:56 | Karma: 27,68 | Přečteno: 1255x | Diskuse| Společnost

Petr Dvořák

Skryté „hrozby“ na silnici

Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?

30.8.2013 v 1:23 | Karma: 21,29 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek

Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.

19.8.2013 v 2:21 | Karma: 30,77 | Přečteno: 2003x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Více svobody pro řidiče v Praze

Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.

15.8.2013 v 2:40 | Karma: 28,80 | Přečteno: 2883x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Policie v zahraničí v praxi

Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.

21.7.2013 v 19:20 | Karma: 35,82 | Přečteno: 4155x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení

Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.

30.6.2013 v 18:22 | Karma: 34,14 | Přečteno: 2004x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik