Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I dopravní policisty je občas potřeba mediálně vyvenčit

23. 09. 2012 0:34:00
Několikrát do roka pořádá dopravní policie blokádu pražské magistrály. Naše daně v reflexních vestách a bílých košilých, kteří už nejezdí ani k dopravním nehodám, zablokují magistrálu v obou směrech, provoz svedou v každém směru do jednoho pruhu a zastavují naprostou většinu aut.

Do dnešního dne jsem nepochopil, jaký to má vlastně smysl. Pražské dopravní policii jsem napsal email s dotazem, proč (nám) to dělají a nedostal jsem odpověď. Možná na to uvalili informační embargo a nebo k tomu mají jiný důvod (neumí obsluhovat email, nestál jsem jim za odpověď, jsou liní apod.). Reálných důvodů může být mnoho. Možná potřebují utratit více pěněz, aby mohli příští rok opět říct, že nemají na benzín a potřebují více peněz do rozpočtu. Dle mého názoru je však nejpravděpodobnější, že se dopravní policie potřebuje jen zviditelnit a jako nástroj používá bezbranné řidiče, kteří jsou kvůli této PR akci omezováni.

Jak to vidím já

Dopravní policie je momentálně naprosto zbytečnou policejní složkou, protože podle novely silničního zákona (Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů) nejezdí k dopravním nehodám, kde škoda nepřesahuje 100 000 Kč. Novela není nová a od doby, kdy vstoupila v platnost, jsme se mohli přesvědčit, že nepotřebujeme stát a policii ke všemu. Stát touto změnou dal lidem možnost, aby se dohodli a věc dořešili mezi sebou a se svou pojišťovnou a to vše bez přímého vědomí (stát se o tom jistě dozví od pojišťoven) a zásahu státu. Já s touto změnou souhlasím, ale zároveň říkám, že by se měla dotáhnout do konce. Pokud to funguje do 100 tis. Kč, jistě by to fungovalo do 200, 300, 400 tis. atd. K nehodám se zraněním či pokud došlo k poškození majetku třetí osoby (poškozené zaparkované auto při nehodě apod), by mohla jezdit policie z místních služeben, jejíž současná práce je stejně pouze řešení drobných přečinů a papírování. Na nočních směnách policisté většinou tvrdě spí (otestováno na služebně v Praze na Zahradním městě a v Praze - Nuslích), tudíž papírovat by mohli například v noci místo spánku, ke kterému noční směna určitě není určena.


Dopravní policie je tedy momentálně zbytečná a proto si čím dál častěji vymýšlí různé „dopravně-bezpečnostní akce“, aby neupadla v zapomnění a aby pravděpodobně utratila dostatečné množství peněz, protože by jinak hrozilo, že by jim byl rozpočet v dalším roce zkrácen. Jelikož se mi z policie neobtěžovali odpovědět, dovolím si tedy v tomto trochu spekulovat, ale věřím, že nebudu daleko od pravdy. K akci na magistrále se tradičně připojují i měští strážníci, jejichž účel je naprosto zřejmý - zdaňovat občany Prahy formou pokut za drobné dopravní přestupky. Jelikož se akce zúčastnili také, dovolím si vyjádřit kritiku i směrem k nim. Naši bezpečnost a majetek většinou nechrání (protože za to nic nevyberou) a není jejich prioritou ani řešit přestupky, které mohou mít negativní dopady na jiné osoby. Přesto ale stát dává obecním policiím stále větší pravomoci a nepožaduje po nich větší odbornou způsobilost a ani je nenutí, aby jednali v zájmu obyvatel – tedy zajišťovali jejich bezpečnost a chránili jejich majetek. Nekvalifikovaní a plně ozbrojení strážníci tak dál odtahují auta z míst, kde nepřekáží, hlídají místa, kde jsou umístěny nové a zbytečné příkazové či zákazové cedule a vybírají pokuty, měří v místech, kde je záměrně snížena rychlost bez zjevného důvodu apod., a přitom mají stále větší pravomoce. Tento trend je potřeba zastavit a obecní policie zrušit, neboť se ukázalo, že jsou naprosto zbytečné a zajišťují de facto primárně výběr lokálních daní za porušení nesmyslných pravidel, které si magistráty za účelem plnění městské kasy vymýšlí.

Jako důkaz mého tvrzení, že svojí blokační akcí chce dopravní policie zajistit, aby neupadla v zapomnění a ukázat lidem, jak moc je „důležitá“ je fakt, že pokud se na této akci objeví člověk s foťákem a tváří se v houfu mnoha novinářů také jako novinář, policisté se na něj usmívají a jsou nebývale ochotní (asi příkaz od nadřízených). Na místě většinou nechybí ani tisková mluvčí, která novinářům zajišťuje „press“ servis a také nějaký vysoce postavený policejní důstojník v parádní slavnostní uniformě.

Autor: Damir Špoljarič | neděle 23.9.2012 0:34 | karma článku: 32.21 | přečteno: 2356x


Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Libuse Palkova

Hysterie kolem sirotků

Muži rádi hysterii přisuzují jenom ženám, aby ne, když je to od slova hystera, čili děloha. Ale množství článků převážně mužských autorů, o syrských sirotcích, které se tu na nás valí dokazují, že hysterický lze být i bez dělohy.

19.9.2018 v 10:55 | Karma článku: 4.32 | Přečteno: 77 | Diskuse

Michal Pohanka

Děkujeme, že kouříte!

Děkuji všem, kteří kouří, pokud jinak žijí ještě relativně normálně. Pokud možno bez stresu, závislosti na zdravé výživě a digitálním světě.

19.9.2018 v 9:24 | Karma článku: 22.13 | Přečteno: 553 | Diskuse

Pavel Vrba

Když jsem se onehdá zatoulal do.. Odhalení

V minulém díle, jsem nabídl malou hádanku, spojenou s hádankou, kde že jsem to vlastně byl a kterého umělce jsem měl na mysli. A jak jsem slíbil, dnes zveřejním správnou odpověď.

19.9.2018 v 8:30 | Karma článku: 5.96 | Přečteno: 118 | Diskuse

Jan Pražák

Jak se baví dámy v nejlepších létech

Úplně obyčejná hospoda v centru dvacetitisícového města. Pondělní večer, vcházíme s manželkou dovnitř. U baru sedí pár štamgastů, jeden stůl má cedulku „reserved,“ u dalšího se baví skupinka hostů.

18.9.2018 v 20:23 | Karma článku: 29.15 | Přečteno: 1538 | Diskuse

David Vlk

Děckám sa už dneska alkohol nenalívá.

"Tož ale štrůdl sa jest nenaučil, to sa děckám zakazuje pit dobré víno a pak jich zabije upečená šupka z jabka. Chceš trochu vody šohajku?"

18.9.2018 v 16:52 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 1248 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2914
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.




Najdete na iDNES.cz