Stal se ze mě „pirát“!

7. 05. 2012 3:15:55
Nedávno jsem ve svém článku kritizoval nákup policejních passatů, které stály daňové poplatníky zhruba 50 milionu Kč a je zcela nepodstatné, zda to zaplatí občané formou běžných daní nebo řidiči další přídavnou daní – tedy „rychlostní daní“. Před týdnem jsem pro společnost představoval na silnici pravděpodobně takové ohrožení, že jsem byl jedním novým passatem zastaven. Je tedy ze mě pirát!!!

V Praze na Jižní spojce (resp. Štěrboholské spojce – tedy téměř na konci Prahy ve směru na Černý most) jsem údajně jel rychlostí 89km/hod v místě, kde je maximální povolená rychlost 80km/hod. V první řadě mi připadá maximálně zvrácené chtít od řidičů rychlostní daň a ohrožovat bodovým systémem jejich mobilitu a v mnoha případech i živobytí při překročení rychlosti o 10%, ale především mi připadá absolutně neopodstatněné, proč je na de facto dálnici omezena rychlost na 80km/hod. V tomto místě není žádná zástávba, sjezdy či nájezdy apod. Klidně by zde mohla být povolena rychlost 120 km/hod. Jediným důvodem je tedy vybírání rychlostní daně od řidičů.

Byl jsem rovněž naprosto zaskočen, jakým způsobem policie výběr této daně praktikuje. Policisté v passatu za cca 2,5 mil. Kč (auto + radar a další serepetičky) za mnou jeli s odstupem maximálně 2 metry, čímž ohrozili nejen sebe, ale také mě a další řidiče v okolí. Poté se rozhodli mě zastavit a v levém pruhu na mě různě houkali a blikali. I přes jejich naléhání jsem zastavil až u nejbližší čerpací stanice, jelikož na rozdíl od Policie ČR nemám ve zvyku blokovat ostatní účastníky silničního provozu či ohrozit sebe nebo další osoby tím, že bych bezdůvodně zastavil v jízdním nebo odstavném pruhu.

Dlouhodobě kritizuji neustálé a bezdůvodné omezování řidičů resp. individuální přepravy, které probíhá jak na celostátní úrovni, tak na té komunální. Stát záměrně zvyšuje lidem náklady na přepravu. Díky současné legislativě platí řidiči drahé palivo z důvodu vysoké spotřební daně, DPH a povinného přimíchávání biosložek do paliva. Stát nařizuje lidem, jaké si mají kupovat pneumatiky, nutí je absolvovat mnohdy zbytečné a drahé měření emisí a technické kontroly. Díky přísnému bodobému systému přišlo mnoho lidí o možnost řídit auto a přitom mnoho z těchto lidí nikoho neohrozilo a ani nezpůsobilo žádné materiální škody. Domnívám se, že by se na dálnicích měla zvýšit maximální povolená rychlost na 160km/hod. Dopravní policie by měla používat pouze automobily s jasným označením POLICIE a v žádném případě by stát neměl kupovat předražená auta typu passaty za 50 milionu!

Na komunální úrovni by neměly obce ubírat kapacitu pro auta vyhrazováním jizních pruhů pro MHD či cyklisty. Přijmu-li byť na chvíli možnost, že by městská policie měla dále existovat a měřit v obci rychlost, je nutné, aby byly měřené úseky označeny značkou měření rychlosti (tak jak tomu bylo ještě v loňském roce). Pouze tehdy totiž městská policie docílí, že řidiči v daném úseku zpomalí a teoreticky se tedy zvýší bezpečnost. Nemělo by být cílem obce vybírat od řidičů peníze, ale zvyšovat bezpečnost, především před školami a v místech, kde se pohybuje hodně chodců. Obce by měly zrušit různé „podnikatelské“ aktivity se spřátelenými podnikatelskými subjekty, mezi které patří například protizákonné odtahování aut, která ničemu nepřekáží apod. Obec by se měla snažit docílit co největší plynulost dopravy rušením různých bezdůvodných omezení (např. v noci se měly na nefrekventovaných křizovatkách vypínat semafory místo tzv. červené vlny, která se na mnoha místech v Praze s oblibou zavádí v rámci kontraproduktivního „zkliďnování dopravy“)

Přestane-li obec zvýhodňovat jeden způsob dopravy (cyklistika, MHD) před druhým (individuální přeprava autem), budou zastánci různých dopravních prostředků mezi sebou fungovat ve větším souladu a bez zbytečných projevů nenávisti.

Autor: Damir Špoljarič | pondělí 7.5.2012 3:15 | karma článku: 27.25 | přečteno: 1860x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Zůstáváš tu s námi

V den svých pětačtyřicátých narozenin jsem zatoužila posedět si po delší době s mým milovaným světovým barytonistou Dmitrijem Hvorostovským. Znova se zaposlouchat do obrovského a nádherně zabarveného hlasu tohoto ruského pěvce.

19.2.2019 v 21:17 | Karma článku: 8.49 | Přečteno: 161 | Diskuse

Petr Burian

Napráskej si svého chlebodárce

Nadační fond proti korupci Karla Janečka přišel se staronovým nápadem, kterak ochránit oznamovatele trestných hospodářských činů na svém pracovišti. Nic proti páchání dobra, to je dnes v módě. Ale každá hůl má dva konce.

19.2.2019 v 18:00 | Karma článku: 21.67 | Přečteno: 818 | Diskuse

Pavel P. Kopecký

Bandera, jaký je to vzor?

Současná Ukrajina je naneštěstí nárazníkovým pásmem. Neradostným „územím nikoho“ mezi velmocenskými sférami Ruské federace a Západu. Dvou soupeřících okruhů, které se potácejí v nemalých vnitřních problémech.

19.2.2019 v 17:09 | Karma článku: 24.61 | Přečteno: 528 | Diskuse

Petr Štrompf

Komunismus v české společnosti je jako žlutofialová modřina

Věčná otázka i odpověď na ni – měla se komunistická strana po listopadovém sametu zakázat? Měla i neměla. Odpověď dvou táborů, v nichž jsou expolitici i ti současní.

19.2.2019 v 16:21 | Karma článku: 9.55 | Přečteno: 280 | Diskuse

Jan Dvořák

Výběr „ošlapného“ až na drobnosti funguje

Správa kolejnic a nádraží zavedla tak zvané „ošlapné“, což je speciální poplatek za opotřebování nástupních ploch a podlah vnitřků nádražních budov.

19.2.2019 v 15:39 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 426 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2915
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Najdete na iDNES.cz