Zdravotní daň bude ještě více diskriminační
Nejdříve je potřeba upozornit na fakt, že zdravotní pojištění není pojištění (jedná se o klamavý název), ale regulérní a plnohodnotnou daní. Platíme ji všichni (kromě těch, za které pojištění platí stát – děti, studenti, důchodci, nezaměstnaní atd.) a to ve výši podle našich příjmů. Z toho pohledu je toto „pojištění“ diskriminační (nadále budu používat i ten správný název – tedy daň). Tedy ten, kdo vydělává hodně, tak tedy i platí za zdravotní péči více než ten kdo vydělává málo a přitom všichni dostávají stejné služby (stejně mizerné v mnoha případech). Má-li občan zájem o lepší zdravotní péči, musí si ji zaplatit, přitom ale zdravotní daň platí stále stejnou. Uvedu-li příklad na sobě – rozhodl jsem se chodit k lepšímu zubaři s lepším vybavením a jedna bílá zubní výplň v tu ránu vyšla na 1000Kč (to státní zdravotní daň nehradí).
Ministerstvo zdravotnictví přišlo s návrhem, že např. obézní osoby nebo osoby, které kouří, budou platit vyšší zdravotní daň. Asi proto, aby se pokryly větší náklady s péčí o tyto osoby a zároveň byli občané motivováni o své zdraví pečovat. V tomto případě si myslím, že by bylo naprosto legitimní, kdybych řekl, že mě stát hodlá diskriminovat (jakožto obézní osobu). Tak buď tedy zdraví „není zboží“ jak hlásají odbory a socialisté a mají všichni nárok na tu stejně mizernou zdravotní péči a platí zdravotní daň s tím, že prostě stát na někom vydělá a na někom prodělá a nebo bude diskriminovat, aby od rizikovějších skupin vybral více peněz. Jakákoliv „diskriminace“ lidí mezi sebou (kdo koho zaměstná, kdo se s kým kamarádí atd.) mi nevadí a připadá mi naprosto přirozená. Diskriminace z pohledu státu je však naprosto nepřijatelná. Tato varianta zvyšování zdravotní daně pro rizikové skupiny je proto naprosto špatná. Byl by to precedens pro další diskriminační praktiky ze strany státu – např. by pak mohl Kalousek přijít s tím, že osoby, které pracují v oboru s velkou nezaměstností, budou platit vyšší sociální „pojištění“, protože hrozí riziko, že budou brzo bez práce a budou chtít podporu v nezaměstnanosti. To je také naprostý nesmysl.
Je dobře, že si ministerstvo zdravotnictví uvědomuje, že je na současném systému něco špatně. Místo toho, aby ministerstvo zdravotnictví vymýšlelo, jak fušovat pojišťovnám do řemesla a vymýšlení si různých rizikových skupin atd., bylo by jistě lepší, kdyby stát umožnil soukromým pojišťovnám podnikat v oboru zdravotního pojištění a nechal na nich, jaké si stanoví podmínky pojištění a co nabídnou svým potenciálním klientům v konkurenčním prostředí.
Dovedu si představit situaci, že si budu moct vybrat komerční zdravotní pojištění, které bude nejlépe vyhovovat mým potřebám a to i s tím rizikem, že mě bude tato pojišťovna považovat za rizikovou skupinu a nabídne mi dražší cenu pojistného (jak jsem uvedl, za nepřijatelnou diskriminaci považuji pouze diskriminaci z pozice státu) a bude pouze na této pojišťovně, zda mi nabídnou lepší či levnější pojištění, aby uspěla v konkurenčním prostředí. Osobně bych si vybral pojišťovnu, která bude mít smlouvu s kvalitními soukromými nemocnicemi, klinikami a např. zubaři, chtěl bych platit vyšší měsíční pojistné, ale s nízkou spoluúčastí a chtěl bych mít zajištěnou kvalitní zdravotní péči s dobrými doktory. Pokud bych se rozhodl pro komerční soukromé pojištění, je pochopitelné, že zdravotní daň by musela klesnout na nějakou minimální nutnou hranici, aby mohl stát zajišťovat zdravotní péči skupinám, za které toto pojištění nyní hradí.
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Petr Dvořák
Co bych prosazoval, pokud bych se stal pražským zastupitelem (1)
Co bych prosazoval, pokud bych se po komunálních volbách na podzim stal pražským zastupitelem?
Petr Dvořák
Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.
Petr Dvořák
Přestupková věda v dopravě
Je až k nevíře, co všechno je považováno za dopravní přestupek. Nechali jsme naše nákonodárce, aby si z nás udělali dojné krávy na pokuty za věci, které by nemusely být za přestupek považovány. Proč by nemusely být považovány za přestupek? Protože nikomu neubližují, nikoho neomezují a nikomu vlastně nevadí. Pokud to tak bude půjde dál, začnou po nás úřady vymáhat zálohu na pokutu v okamžiku, kdy si sedneme do auta podobně jako v případě kauce pro distributory pohonných hmot, která platí od 1.10.
Petr Dvořák
Uprchlý český podnikatel
„V JAR zadrželi uprchlého českého podnikatele Krejčíře“ a další podobné titulky lze najít českých v novinách. Proč se píše, že je to podnikatel? Slovo podnikatel je mezi mnoha lidmi vnímáno pejorativně. Je snad každý podnikatel gauner, zloděj či vekslák?
Petr Dvořák
Veřejnoprávní média jsou přežitek
Díky desítkám let míru, relativně stabilní politické situaci a především přítomnosti mnoha komerčních médií by měla Česká republika přehodnotit nutnost provozovat veřejnoprávní média. Osobně zastávám názor, že by se veřejnoprávní média měla privatizovat.
Petr Dvořák
Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol
Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.
Petr Dvořák
Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!
Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?
Petr Dvořák
Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy
V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?
Petr Dvořák
Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce
Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.
Petr Dvořák
Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím
Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
předchozí | 1 2 3 4 | další |
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x