A máte utrum, piráti!
20 aut VW Passat stálo přes 30 milionu korun + dalších cca 20 milionu stály radary a další zbytečnosti do nich. Jedno auto tak vyšlo na cca 2,5 milionu korun. Vezmu-li v potaz fakt, že Passaty bezpečnost nijak nezvýší a dost možná budou ztrátoví nebo si na sebe maximálně vydělají (což je také špatně a považuji to za další formu daní, protože mírně vyšší rychlost ničemu nevadí), nerozumím tomu, proč je policie z peněz daňových poplatníků nakoupila. Napadla mě možnost, že to bylo realizováno na základě nějaké politické objednávky, aby mohla policie veřejně ukazovat, jak se zlými piráty bojuje. Je mi skutečně líto spoluobčanů, kteří patří mezi středně či nízkopříjmovou skupinu. Koupě auta v hodnotě řádově několika set tisíc korun (např. Fabie či Octavia) na leasing je pro mnohé z nich velká rodinná událost a všichni mají z auta radost a mají radost z toho, že si díky tomu, že pracují a snaží se, mohli dovolit koupit nové auto. Jak těmto lidem asi je, když si přečtou, že si policista vozí zadek v autě za 2,5 milionu korun, které bylo spolufinancováno z jejich daní a které navíc slouží k tomu, aby těmto lidem rozdávalo pokuty za ve většině případů nesmyslné přestupky, které nesnížily bezpečnost na silnicích a nikomu nezpůsobily žádnou újmu. Jak se na to asi tváří řadoví policisté, které asi čeká snižování platů, že si jejich kolegové jezdí s auty za 2,5 milionu?
Celá zakázka (jak už to u nákupu policejních aut bývá) vzbuduje řadu pochybností. Potřebují policisté luxusní kožené sedačky, tempomat, velká litá kola, vyhřívané přední sklo, což je pro policii asi velice důležité (prý to byl jeden z důvodů, proč se policie rozhodla pro VW) a řadu dalších zbytečností? Policejní prezident Lessy se Passatem na letišti také svezl a vtipně prohlásil, že doufá, že bude mít policie na benzín. No, pokud by v těch autech (které navíc vůbec neměli kupovat) byl méně žravý motor, který nežere na dálnici přes 15 litrů na 100km, na benzín by bylo určitě (divím se, že neprotestovali nějací ekologisté, kteří se snaží lidi dostat do MHD a omezovat individuální dopravu. Jak mohou akceptovat takové „zlé“ motory?).
Jsem pro razantní snižování výdajů a příjmů státu, ale začínám v jedné věci protestující proti vládě chápat. Na jedné straně vláda škrtá a na druhé straně si pořizuje hračky pro policii za desítky milionu Kč. Na tom je zcela jasně patrné, že to s tou jejich rozpočtovou odpovědností není až tak horké. Stát se neustále zadlužuje a jednoduše si ta auta pořizovat neměl, protože na ně nemá peníze. Žádný horor se na silnicích neděje a bezpečnost se Passaty nijak nezvýší. Běžný občan si také nekoupí auto, pokud na něj nemá peníze.
Na idnes.cz ukazovali také budoucí řidičku passata z řad dopravních policistů, která dle svých slov předtím řídila Octavii, ale už si na „silné“ auto začíná pomalu zvykat. To je prima. Upřímně raději potkám na silnici někoho, kdo se bude hnát 250km/hod, ale je vyježděný, než abych k tomu navíc potkal policistku v passatu, která vyježděná není a někoho při hraní si na Cobru 11 sejme.
Jak je to vlastně s tou bezpečností?
Je zcela jasné, že nové policejní passaty bezpečnost nijak nezvýší, protože stejně jako stacionární radary postihují řidiče až po spáchání přestupku (a tedy snížení bezpečnosti na silnici) a nepůsobí nijak preventivně. Civilní provedení aut můj názor potvrzuje. Kdyby to policie myslela s bezpečnostní vážně, budou auta potisknutá nápisem POLICIE a vybavena reflexními prvky. Každý, kdo by auto zahlédl, by zpomalil a bezpečnost by se tak reálně zvýšila. Místo toho bude policie potají jezdit po silnicích v civilně zamaskovaném autě a bude chytat každého, kdo si nevšimne nějakého nesmyslného omezení rychlosti v nějakém místě a bude z něj tahat peníze.
Bezpečnost také snížuje fakt, který jsem popsal výše. Budete změřen novým passatem a bude se za vámi hnát v plném provozu nezkušená a nevyježděná policistka a zastavovat Vás v odstavném pruhu. Reálně tak nové Passaty bezpečnost vlastně snižují.
Na závěr jen připomínka (týkající se údajného zvýšení bezpečnosti) ke článku o passatech na idnes.cz. Policie prý bude stíhat piráty. Pokud vím, tak na rozpoznávání pirátů má patent FTV Prima se svými Krimi zprávami a Mafra s iDnes.cz. Jak to pozná policista? Asi se bude muset zeptat v redakci televize, zda řidič splňuje kvalifikaci „piráta“. Média nás loňský rok informovala o dvou kauzách „pirátů“. Nejsem si vědom, že by dálniční passaty některému z "pirátů" zabránily v „pirátování“ nebo zabránily někomu dalšímu v pirátování dříve, než stačil reálně „pirátovat“. Tzn. skore současných dálničních Passatu v lovení „pirátů“ je 0. Proč má dvojnásobný počet passatu toto skore vylepšit (2x 0 je a bude pořád 0)?
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým
Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...
Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti
Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...
Munice, která spustila evakuaci ve Skvrňanské ulici v Plzni, byla nefunkční
Policie kvůli nálezu munice ve Skvrňanské ulici v Plzni evakuovala v neděli okolní byty i okolí. V...
Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu
Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...
Prodej stavebního pozemku 2 000 m2, Bruzovice
Bruzovice, okres Frýdek-Místek
2 100 000 Kč
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x