A máte utrum, piráti!

2. 04. 2012 23:44:40
V Ostravě na letišti dnes policie přebrala 20 nových (a drahých) VW Passatů, které budou drandit po silnicních I. třídy a rychlostních silnicích. Účel Passatů je naprosto jasný. Chytat a trestat "piráty"!

20 aut VW Passat stálo přes 30 milionu korun + dalších cca 20 milionu stály radary a další zbytečnosti do nich. Jedno auto tak vyšlo na cca 2,5 milionu korun. Vezmu-li v potaz fakt, že Passaty bezpečnost nijak nezvýší a dost možná budou ztrátoví nebo si na sebe maximálně vydělají (což je také špatně a považuji to za další formu daní, protože mírně vyšší rychlost ničemu nevadí), nerozumím tomu, proč je policie z peněz daňových poplatníků nakoupila. Napadla mě možnost, že to bylo realizováno na základě nějaké politické objednávky, aby mohla policie veřejně ukazovat, jak se zlými piráty bojuje. Je mi skutečně líto spoluobčanů, kteří patří mezi středně či nízkopříjmovou skupinu. Koupě auta v hodnotě řádově několika set tisíc korun (např. Fabie či Octavia) na leasing je pro mnohé z nich velká rodinná událost a všichni mají z auta radost a mají radost z toho, že si díky tomu, že pracují a snaží se, mohli dovolit koupit nové auto. Jak těmto lidem asi je, když si přečtou, že si policista vozí zadek v autě za 2,5 milionu korun, které bylo spolufinancováno z jejich daní a které navíc slouží k tomu, aby těmto lidem rozdávalo pokuty za ve většině případů nesmyslné přestupky, které nesnížily bezpečnost na silnicích a nikomu nezpůsobily žádnou újmu. Jak se na to asi tváří řadoví policisté, které asi čeká snižování platů, že si jejich kolegové jezdí s auty za 2,5 milionu?

Celá zakázka (jak už to u nákupu policejních aut bývá) vzbuduje řadu pochybností. Potřebují policisté luxusní kožené sedačky, tempomat, velká litá kola, vyhřívané přední sklo, což je pro policii asi velice důležité (prý to byl jeden z důvodů, proč se policie rozhodla pro VW) a řadu dalších zbytečností? Policejní prezident Lessy se Passatem na letišti také svezl a vtipně prohlásil, že doufá, že bude mít policie na benzín. No, pokud by v těch autech (které navíc vůbec neměli kupovat) byl méně žravý motor, který nežere na dálnici přes 15 litrů na 100km, na benzín by bylo určitě (divím se, že neprotestovali nějací ekologisté, kteří se snaží lidi dostat do MHD a omezovat individuální dopravu. Jak mohou akceptovat takové „zlé“ motory?).

Jsem pro razantní snižování výdajů a příjmů státu, ale začínám v jedné věci protestující proti vládě chápat. Na jedné straně vláda škrtá a na druhé straně si pořizuje hračky pro policii za desítky milionu Kč. Na tom je zcela jasně patrné, že to s tou jejich rozpočtovou odpovědností není až tak horké. Stát se neustále zadlužuje a jednoduše si ta auta pořizovat neměl, protože na ně nemá peníze. Žádný horor se na silnicích neděje a bezpečnost se Passaty nijak nezvýší. Běžný občan si také nekoupí auto, pokud na něj nemá peníze.

Na idnes.cz ukazovali také budoucí řidičku passata z řad dopravních policistů, která dle svých slov předtím řídila Octavii, ale už si na „silné“ auto začíná pomalu zvykat. To je prima. Upřímně raději potkám na silnici někoho, kdo se bude hnát 250km/hod, ale je vyježděný, než abych k tomu navíc potkal policistku v passatu, která vyježděná není a někoho při hraní si na Cobru 11 sejme.

Jak je to vlastně s tou bezpečností?

Je zcela jasné, že nové policejní passaty bezpečnost nijak nezvýší, protože stejně jako stacionární radary postihují řidiče až po spáchání přestupku (a tedy snížení bezpečnosti na silnici) a nepůsobí nijak preventivně. Civilní provedení aut můj názor potvrzuje. Kdyby to policie myslela s bezpečnostní vážně, budou auta potisknutá nápisem POLICIE a vybavena reflexními prvky. Každý, kdo by auto zahlédl, by zpomalil a bezpečnost by se tak reálně zvýšila. Místo toho bude policie potají jezdit po silnicích v civilně zamaskovaném autě a bude chytat každého, kdo si nevšimne nějakého nesmyslného omezení rychlosti v nějakém místě a bude z něj tahat peníze.

Bezpečnost také snížuje fakt, který jsem popsal výše. Budete změřen novým passatem a bude se za vámi hnát v plném provozu nezkušená a nevyježděná policistka a zastavovat Vás v odstavném pruhu. Reálně tak nové Passaty bezpečnost vlastně snižují.

Na závěr jen připomínka (týkající se údajného zvýšení bezpečnosti) ke článku o passatech na idnes.cz. Policie prý bude stíhat piráty. Pokud vím, tak na rozpoznávání pirátů má patent FTV Prima se svými Krimi zprávami a Mafra s iDnes.cz. Jak to pozná policista? Asi se bude muset zeptat v redakci televize, zda řidič splňuje kvalifikaci „piráta“. Média nás loňský rok informovala o dvou kauzách „pirátů“. Nejsem si vědom, že by dálniční passaty některému z "pirátů" zabránily v „pirátování“ nebo zabránily někomu dalšímu v pirátování dříve, než stačil reálně „pirátovat“. Tzn. skore současných dálničních Passatu v lovení „pirátů“ je 0. Proč má dvojnásobný počet passatu toto skore vylepšit (2x 0 je a bude pořád 0)?

Autor: Damir Špoljarič | pondělí 2.4.2012 23:44 | karma článku: 36.24 | přečteno: 3907x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Zůstáváš tu s námi

V den svých pětačtyřicátých narozenin jsem zatoužila posedět si po delší době s mým milovaným světovým barytonistou Dmitrijem Hvorostovským. Znova se zaposlouchat do obrovského a nádherně zabarveného hlasu tohoto ruského pěvce.

19.2.2019 v 21:17 | Karma článku: 8.42 | Přečteno: 155 | Diskuse

Petr Burian

Napráskej si svého chlebodárce

Nadační fond proti korupci Karla Janečka přišel se staronovým nápadem, kterak ochránit oznamovatele trestných hospodářských činů na svém pracovišti. Nic proti páchání dobra, to je dnes v módě. Ale každá hůl má dva konce.

19.2.2019 v 18:00 | Karma článku: 21.66 | Přečteno: 816 | Diskuse

Pavel P. Kopecký

Bandera, jaký je to vzor?

Současná Ukrajina je naneštěstí nárazníkovým pásmem. Neradostným „územím nikoho“ mezi velmocenskými sférami Ruské federace a Západu. Dvou soupeřících okruhů, které se potácejí v nemalých vnitřních problémech.

19.2.2019 v 17:09 | Karma článku: 24.61 | Přečteno: 527 | Diskuse

Petr Štrompf

Komunismus v české společnosti je jako žlutofialová modřina

Věčná otázka i odpověď na ni – měla se komunistická strana po listopadovém sametu zakázat? Měla i neměla. Odpověď dvou táborů, v nichž jsou expolitici i ti současní.

19.2.2019 v 16:21 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 279 | Diskuse

Jan Dvořák

Výběr „ošlapného“ až na drobnosti funguje

Správa kolejnic a nádraží zavedla tak zvané „ošlapné“, což je speciální poplatek za opotřebování nástupních ploch a podlah vnitřků nádražních budov.

19.2.2019 v 15:39 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 424 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2915
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Najdete na iDNES.cz