Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nesmyslná regulace na Spořilovské ulici v Praze

6. 02. 2012 23:09:10
Po mnoha nezdařilých pokusech snížit hlukové emise v centru Prahy omezením rychlosti na 50km/hod zavedl nedávno Magistrát v Praze další omezení rychlosti na důležité silnici na Praze 4. Spořilovská ulice spojuje (mimo jiné) dálnici D1 s Jižní Spojkou ze směru Prahy 9. Po zprovoznění části Pražského okruhu byl zakázán vjezd pro nákladní auta na Barrandovský most a poslední možný sjezd pro kamiony směrem na Plzeň byl přes Spořilovskou ulici.

Obyvatelé několika málo přilehlých panelových domů na Spořilově protestovali proti vyšší dopravní zátěži na rychlostní silnici Spořilovská tím, že blokovali řidičům průjezd ulicí. Kolony se táhly až na Jižní spojku. Určitě tím na svoji stranu získali mnoho dalších spoluobčanů, především těch, kteří se potřebovali po této ulici dostat do práce, domů či kamkoliv jinam nebo pacientům v sanitkách, kterým mohlo jít o život a zachránáři se je snažili dostat přes zacpanou Jižní spojku do Thomayerovy nemocnice v Krči.

Zaujalo mě, že věkový průměr protestujících byl podle fotek v médiích snad kolem 30 let. Kolikpak z nich si asi koupilo byt v době před výstavbou rychlostní Spořilovské silnice (stavba byla někdy v 70 letech minulého století). Ty, kteří si byt koupili již po dostavění této silnice a následně chodí protestovat, lze považovat za hlupáky.

Reálné zvýšení dopravní zátěže

Faktem zůstává, že po zákazu vjezdu kamiónů na Barrandovský most došlo k vypnutí semaforů na Barrandovském mostě a doprava po celé délce Jižní spojky až na Smíchov výrazně klesla. Díky tomuto faktu jezdí mnoho řidičů na Plzeňskou dálnici nikoliv přes slavný Pražský okruh (a tedy Spořilovskou ulici), ale přes Barrandovský most, jelikož je to kratší a teď i rychlejší. Vzhledem k tomu, že přes Spořilovskou ulici často jezdím, mohu vlastním odhadem konstatovat, že hustota dopravy na této silnici je stejná nebo nižší, než tomu bylo v minulosti (do doby zavedení omezení rychlosti, ale to až dále).

Lze tedy říct, že jakékoliv změny v dopravě na Spořilově využívají místní jako zamínku k její regulaci. Místními myslím vlastníky bytů u Spořilovské silnice, která se od těchto domů nachází 50 až 100 metrů (domy nejsou v těsné blízkosti vozovky, jak se mohli z médií někteří mylně domnívat).

Sporilovska


Magistrát přišel s „řešením“

Magistrát volání místních vyslyšel a zavedl nenápadně a zákeřně omezení rychlosti 50km/hod po celé délce silnice. Rychlost zde byla na 50km/hod omezena snad vždy pro nákladní automobily. Byla zde tedy značka omezující rychlost a pod ní doplňková tabule znázorňující, pro které automobily omezení platí. Před několika lety zde magistrát také nechal vystavět „počítadlo průjezdu automobilů“. Počítadlo bylo vybaveno kamerou na snímání SPZ pomocí OCR rozpoznávání s infra reflektory (vypadalo to prostě jako klasické úsekové měření rychlosti). A ejhle. Doplňková tabule omezující rychlost jen pro nákladní automobily se náhle změnila na nápis „omezení hluku“ a počítadlo průjezdů automobilů se změnilo na úsekový radar.

Výsledek? Doprava se nyní na Jižní spojce u sjezdu k D1 štosuje, jelikož je logické, že jedou-li auta z rychlejší silnice na pomalejší silnici o stejné kapacitě, hustota dopravy značně roste a roste také riziko kolize. Spořilovská ulice je nyní plná aut, která se pomalu touto stále ještě papírově rychlostní silnicí plouží, rostou emise všeho možného (hluk, pevné částice z brzdového obložení, CO2 atd.) a doprava v těchto místech je značně komplikovanější.

Z této celé situace ale vítěž vzešel. Je jím Magistrát v Praze, který vesele inkasuje pokuty za překročení rychlosti. Řidiči nejsou zvyklí v těchto místěch jet 50km/hod a navíc při sjezdu z dálnice v jednom směru a z Jižní spojky v druhém směru najíždění na silnici rychleji a subjektivně hůře vnímají vyšší rychlost a to, že jsou již měřeném úseku. Dnes jsem touto ulicí jel hned několikrát a pozoroval jsem, kolik řidičů překročí rychlost a nechá se změřit. Je odhadem téměř polovina. To bude mít Magistrát žně. Co lidé na Spořilově? Ti na tom jsou pravděpodobně ještě hůře. Rada pro všechny, kteří půjdou s transparenty blokovat dopravu a budou si brát řidiče jako růkojmí a přes média hlásat, že chtějí klidnější silnice. Vyvarujte se tohoto řešení, nebo Vám bude hrozit, že Vám magistrát vyjde vstříc a půjde dopravu na silnici u Vašeho domu regulovat a dopadne to stejně jako na Spořilovské ulici V Praze.

Autor: Damir Špoljarič | pondělí 6.2.2012 23:09 | karma článku: 24.02 | přečteno: 1773x


Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Vladimíra Bošková

Pacient souhlasí s riziky, ale ne s chybami

V databázi švýcarského Spolkového soudu lze nalézt i velmi dobře propracovaný rozsudek, v němž soudci konstatují, že něco jiného jsou rizika léčby a něco jiného pochybení lékaře.

19.9.2018 v 10:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Vladimír Havránek

ČT je skvělá, kdo chce, najde si v ní co má rád!

Stalo se módou nadávat na ČT. Ten či jiný program je nevyvážený, straní modrému ptákovi, jindy zase třešničkám či tomu na něhož má každý důležitý kandidát telefon. Celé je to podporováno kritikou čelního představitele státu.

19.9.2018 v 10:11 | Karma článku: 8.22 | Přečteno: 155 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Tenká hranice mezi soucitem a citovým vydíráním

Jak chápeme soucit? A kdy jde o citové vydírání? Stejně tak se můžeme ptát, jak definovat vděčnost lhostejnost, závislost, ....?

18.9.2018 v 21:27 | Karma článku: 30.89 | Přečteno: 1035 | Diskuse

Jana Slaninová

Výhody oboustranných sirotků v pozdním čase

Když pominou ty návaly smutku a život najede do normálních kolejí, zjistíte v pozdějším věku, že máte některé nesporné výhody proti standardním rodinám.

18.9.2018 v 19:07 | Karma článku: 22.39 | Přečteno: 904 | Diskuse

Karel Trčálek

Sirotky ze Sýrie nebrat ani za nic! To už tady jednou bylo a jak to dopadlo!?

Že je sirotek, může o sobě tvrdit každý. Ale je skutečně sirotek? Zahynuli jeho rodiče skutečně ve válce? Nesedí někde v Damašku, nedávají si do trumpety, zatímco my tady budeme živit jejich děcka, dávat jim slevu na autobus?

18.9.2018 v 18:56 | Karma článku: 15.88 | Přečteno: 897 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2914
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.




Najdete na iDNES.cz