Přehlídka dopravní policie v Praze na magistrále
Policejní Ford Mondeo je v poslední době častěji k vidění při pomáhání politikům, když potřebují doprovodné policejní vozidlo na projetí kolon nebo při důležitých státních návštěvách, aby Obama a další zahraniční návštěvy pochopili, že česká policie není socka a má i auta, která svým vzhledem připomínají akční sporťáky. U policejních aut samozřejmě nesměly chybět desítky policistů v reflexních bundách, kteří stavěli téměř každé druhé auto, které kolem nich projelo.
Ptal jsem se policisty, který mě stavěl, proč na pražské magistrále probíhá takto velká a zbytečná dopravní uzavírka. Dostal jsem odpověď „ .. protože dopravně-bezpečnostní akce“. Nikdy jsem si pod tímto výrazem nedokázal představit nic, co by policejní akci racionálně vysvětlovalo.
Napadá mě několik možných důvodů, proč k omezování řidičů došlo:
1, ekonomické důvody
Dopravní policie si uvědomila, že od dob, co se z velké části vykašlala na svou základní povinnost (jezdit k nehodám a vyšetřovat je), začínají být zbyteční. Je tedy možné, že si tuto akci vymysleli proto, aby vykázali nějakou činnost do výročních zpráv pro nadřízené orgány, spotřebovali dostatečné množství náhubků na alkoholtestery, popsali dostatečné množství formulářů a projeli a protopili dost benzínu a nafty (většina aut měla nastartované motory – asi aby se mohli policisté ohřát). Přeci jen konec roku klepe na dveře a nesmí se přeci stát, že by dopravní policie vykázala finanční přebytek za nespotřebovaný materiál! No a nezapomeňme také na vybrané daně, tedy pardón pokuty z policejní akce.
2, veřejné mínění
V České republice je nejen mnoho neřidičů, ale i mnoho tzn. antiřidičů, tedy osob, které jsou zaměřeny proti individuální dopravě a snaží se ji všemožně omezovat, lobují za omezování dopravy, regulace, budování cyklostezek a silničních cykločar (sebevražedný pruh pro cyklisty umístěný po straně vozovek v Praze). Nebudu snad znít příliš paranoidně, pokud řeknu, že považuji za reálné, že v této akci měly prsty zm**í organizace typu pražské matky, auto*mat apod. Jako druhou variantu tedy považuju, že policie vypruzení řidičů provedla, aby uspokojila i skupinu antiřidičů, kteří chtějí individuální dopravu omezovat pouze proto, aby řidiče vytrestali. Vzhledem k tomu, že pražský magistrát čas od času povoluje těmto skupinám různé uzavírky silnic, aby se mohli po silnicích určených pro auta prohánět na kole a bruslích, považuji tuto variantu za velice pravděpodobnou. Cyklystům by jistě také nebyly příjemné uzavírky cyklostezek, aby se tam jedno odpoledne mohla prohánět auta.
3, policejní respekt
Za další alternativu lze považovat skutečnost, že policie potřebuje občas v očích občanů „refreshnout“ respekt, když už zanedbává některé svoje činnosti (vyšetřování drobných trestných činů apod.). Každý má přeci respekt z ozbrojeného policisty v uniformě. A co teprve, když jich je 20 na pár desítkách metrů čtverečních.
4, zvýšení bezpečnosti na silnicích
Tuto variantu považuji za velice nepravděpodobnou. Možná policie na místě vybrala nějaké pokuty, zkontrolovala pár set vozidel, ale nevidím v tom nic přínosného z hlediska bezpečnosti na silnici. Naopak nebezpečné mi připadá na široké silnici svést za zatáčkou provoz ze tří pruhů do jednoho.
Zamyšlení na závěr. Potřebujeme takovou dopravní policii? Potřebujeme vůbec mít dopravní policii? Jen pro ilustraci. Před dvěma dny někdo naboural kolegovi před domem auto. Jelikož viník z místa nehody ujel, byla přivolána policie. Na místo přijela za více než dvě hodiny, hodinu papírovala a ke konci prohlásila, že za 30 dnů přijde papír, že to odložili (doslovně „chcete to přece jen pro pojišťovnu, ne?“).
Videozáznam z kamery v autě při projíždění místem policejní akce (byl jsem také zastaven a důkladně zkontrolován):
Na posuvníku na videu prosím popojeďte tam a zpátky. Video bylo zkráceno na youtube z 15 na cca 4 minuty tato změna se projeví až po posunutí videa v posuvníku dopředu a pak zase zpět.
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Petr Dvořák
Co bych prosazoval, pokud bych se stal pražským zastupitelem (1)
Co bych prosazoval, pokud bych se po komunálních volbách na podzim stal pražským zastupitelem?
Petr Dvořák
Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.
Petr Dvořák
Přestupková věda v dopravě
Je až k nevíře, co všechno je považováno za dopravní přestupek. Nechali jsme naše nákonodárce, aby si z nás udělali dojné krávy na pokuty za věci, které by nemusely být za přestupek považovány. Proč by nemusely být považovány za přestupek? Protože nikomu neubližují, nikoho neomezují a nikomu vlastně nevadí. Pokud to tak bude půjde dál, začnou po nás úřady vymáhat zálohu na pokutu v okamžiku, kdy si sedneme do auta podobně jako v případě kauce pro distributory pohonných hmot, která platí od 1.10.
Petr Dvořák
Uprchlý český podnikatel
„V JAR zadrželi uprchlého českého podnikatele Krejčíře“ a další podobné titulky lze najít českých v novinách. Proč se píše, že je to podnikatel? Slovo podnikatel je mezi mnoha lidmi vnímáno pejorativně. Je snad každý podnikatel gauner, zloděj či vekslák?
Petr Dvořák
Veřejnoprávní média jsou přežitek
Díky desítkám let míru, relativně stabilní politické situaci a především přítomnosti mnoha komerčních médií by měla Česká republika přehodnotit nutnost provozovat veřejnoprávní média. Osobně zastávám názor, že by se veřejnoprávní média měla privatizovat.
Petr Dvořák
Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol
Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.
Petr Dvořák
Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!
Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?
Petr Dvořák
Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy
V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?
Petr Dvořák
Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce
Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.
Petr Dvořák
Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím
Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
předchozí | 1 2 3 4 | další |
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x