Antiradary zvyšují bezpečnost na silnicích !

Dnes na idnes.cz vyšel opět velice kvalitní článek na téma antiradary. V článku jeho autor (Luboš Kratochvíl) popisuje jak, jak vyčůraní řidiči, kteří používají antiradary mohou na novém zákonu vydělat a jak pan Kramář (jeden z mnoha zbytečných úředníků z odboru správních agend pardubického magistrátu) neskrývá rozčarování, že ze zabavování cizího majetku jeho úředníky v místě policejní kontroly nemůže už ždímat tolik peněz do městské kasy, za což ho dříve určitě jeho nadřízení na magistrátu v Pardubicích chválili.

Nevím, jak se dá vydělat na tom, že je zákon mírnější. To tajemství zná pravděpodobně jen pan Kramář a dopravní expert Huml. Nebo možná pan autor jenom nechtěl napsat, že budou lidé méně okrádáni. Připadalo mu to asi málo bulvární.

Kdo má náladu, může si zmíněný článek přečíst zde:

http://zpravy.idnes.cz/zakon-zmirnil-trest-za-rusicky-radaru-pirati-silnic-usetri-tisice-1da-/krimi.aspx?c=A111026_1674878_pardubice-zpravy_klu

Podstatou měření rychlosti na silnicích policií a městskými strážníky je přeci zvýšit bezpečnost v měřeném úseku, který je nějakým způsobem nebezpečný. Tak je měření alespoň veřejnosti neustále prezentováno. Chápu to tedy tak, že přeci není cílem úřadů vytřískat nesmyslným měřením z lidí další peníze do státní resp. městské pokladny.

Proč je tedy používání antiradaru tak kritizováno a zakázáno? Proč se kvůli namontovanému antiradaru zabavuje lidem jejich majetek? Antiradar je naopak vhodným doplnkěm do auta, který na silnici zajistí vyšší bezpečnost. Řidič je upozorněn na měřený úsek a tedy zpomalí, čímž omezí veškerá možná nebezpečí, která plynou z rychlé jízdy a proti které úřady tak bojují. Všichni mohou být spokojeni. U řidiče bez antiradaru je vyšší riziko, že měřeným úsekem pojede rychle, ohrozí ostatní účastníky silničního provozu, chodce, cyklisty na předražených cykločárách (myšleno cyklostezky v Praze po okraji vozovky určené pravděpodobně k likvidaci cyklistů, kteří se tímto pruhem po silnici vydají) a co hůř, bude se mu muset věnovat spousta úředníků na městském úřadě při řešení správního řízení za rychlou jízdu.

Používání antiradaru by tedy nemělo být zákonem zakázané.

Doplnění pro všechny rýpaly. Ano jsem si vědom toho, že existují i aktivní antiradary, které znemožnují úředníkům měřit a kasírovat na pokutách. Cílem aktivních antiradarů ale není projet měřený úsek rychle. Žádný aktivní antiradar nemá tak vysokou účinnost a nakonec by se podařilo auto změřit. Aktivní antiradar řidiče upozorní, aby ihned zpomalil, ale v mezičase blokuje snahu strážníka nesmyslně vybrat peníze od řidiče. Výsledek je tedy ale opět pozitivní. Auto projede v měřeném (a tedy asi i nebezpečeném) úseku pomalu a tedy bezpečně.

Autor: Petr Dvořák | úterý 8.11.2011 23:26 | karma článku: 20,85 | přečteno: 1537x