Antiradary zvyšují bezpečnost na silnicích !

8. 11. 2011 23:26:00
Dnes na idnes.cz vyšel opět velice kvalitní článek na téma antiradary. V článku jeho autor (Luboš Kratochvíl) popisuje jak, jak vyčůraní řidiči, kteří používají antiradary mohou na novém zákonu vydělat a jak pan Kramář (jeden z mnoha zbytečných úředníků z odboru správních agend pardubického magistrátu) neskrývá rozčarování, že ze zabavování cizího majetku jeho úředníky v místě policejní kontroly nemůže už ždímat tolik peněz do městské kasy, za což ho dříve určitě jeho nadřízení na magistrátu v Pardubicích chválili.

Nevím, jak se dá vydělat na tom, že je zákon mírnější. To tajemství zná pravděpodobně jen pan Kramář a dopravní expert Huml. Nebo možná pan autor jenom nechtěl napsat, že budou lidé méně okrádáni. Připadalo mu to asi málo bulvární.

Kdo má náladu, může si zmíněný článek přečíst zde:

http://zpravy.idnes.cz/zakon-zmirnil-trest-za-rusicky-radaru-pirati-silnic-usetri-tisice-1da-/krimi.aspx?c=A111026_1674878_pardubice-zpravy_klu

Podstatou měření rychlosti na silnicích policií a městskými strážníky je přeci zvýšit bezpečnost v měřeném úseku, který je nějakým způsobem nebezpečný. Tak je měření alespoň veřejnosti neustále prezentováno. Chápu to tedy tak, že přeci není cílem úřadů vytřískat nesmyslným měřením z lidí další peníze do státní resp. městské pokladny.

Proč je tedy používání antiradaru tak kritizováno a zakázáno? Proč se kvůli namontovanému antiradaru zabavuje lidem jejich majetek? Antiradar je naopak vhodným doplnkěm do auta, který na silnici zajistí vyšší bezpečnost. Řidič je upozorněn na měřený úsek a tedy zpomalí, čímž omezí veškerá možná nebezpečí, která plynou z rychlé jízdy a proti které úřady tak bojují. Všichni mohou být spokojeni. U řidiče bez antiradaru je vyšší riziko, že měřeným úsekem pojede rychle, ohrozí ostatní účastníky silničního provozu, chodce, cyklisty na předražených cykločárách (myšleno cyklostezky v Praze po okraji vozovky určené pravděpodobně k likvidaci cyklistů, kteří se tímto pruhem po silnici vydají) a co hůř, bude se mu muset věnovat spousta úředníků na městském úřadě při řešení správního řízení za rychlou jízdu.

Používání antiradaru by tedy nemělo být zákonem zakázané.

Doplnění pro všechny rýpaly. Ano jsem si vědom toho, že existují i aktivní antiradary, které znemožnují úředníkům měřit a kasírovat na pokutách. Cílem aktivních antiradarů ale není projet měřený úsek rychle. Žádný aktivní antiradar nemá tak vysokou účinnost a nakonec by se podařilo auto změřit. Aktivní antiradar řidiče upozorní, aby ihned zpomalil, ale v mezičase blokuje snahu strážníka nesmyslně vybrat peníze od řidiče. Výsledek je tedy ale opět pozitivní. Auto projede v měřeném (a tedy asi i nebezpečeném) úseku pomalu a tedy bezpečně.

Autor: Damir Špoljarič | úterý 8.11.2011 23:26 | karma článku: 20.66 | přečteno: 1536x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Zůstáváš tu s námi

V den svých pětačtyřicátých narozenin jsem zatoužila posedět si po delší době s mým milovaným světovým barytonistou Dmitrijem Hvorostovským. Znova se zaposlouchat do obrovského a nádherně zabarveného hlasu tohoto ruského pěvce.

19.2.2019 v 21:17 | Karma článku: 8.49 | Přečteno: 159 | Diskuse

Petr Burian

Napráskej si svého chlebodárce

Nadační fond proti korupci Karla Janečka přišel se staronovým nápadem, kterak ochránit oznamovatele trestných hospodářských činů na svém pracovišti. Nic proti páchání dobra, to je dnes v módě. Ale každá hůl má dva konce.

19.2.2019 v 18:00 | Karma článku: 21.67 | Přečteno: 816 | Diskuse

Pavel P. Kopecký

Bandera, jaký je to vzor?

Současná Ukrajina je naneštěstí nárazníkovým pásmem. Neradostným „územím nikoho“ mezi velmocenskými sférami Ruské federace a Západu. Dvou soupeřících okruhů, které se potácejí v nemalých vnitřních problémech.

19.2.2019 v 17:09 | Karma článku: 24.61 | Přečteno: 528 | Diskuse

Petr Štrompf

Komunismus v české společnosti je jako žlutofialová modřina

Věčná otázka i odpověď na ni – měla se komunistická strana po listopadovém sametu zakázat? Měla i neměla. Odpověď dvou táborů, v nichž jsou expolitici i ti současní.

19.2.2019 v 16:21 | Karma článku: 9.55 | Přečteno: 280 | Diskuse

Jan Dvořák

Výběr „ošlapného“ až na drobnosti funguje

Správa kolejnic a nádraží zavedla tak zvané „ošlapné“, což je speciální poplatek za opotřebování nástupních ploch a podlah vnitřků nádražních budov.

19.2.2019 v 15:39 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 425 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2915
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Najdete na iDNES.cz