Končí třetí epizoda Mentalisty úspěchem?

Pro ty, kteří sledují seriál Mentalista vysíláný v České republice na Nově a ve Spojených státech na CBS sledují: následující řádky obsahují informace z poslední epizody třetí série, proto, kdo tuto epizodu ještě neviděl a chystá se, doporučuji tento článek nečíst!

Patřím mezi šťastlivce, kteří se před epizodou nepodívali na upoutávku CBS na novou epizodu. V epizodě 23, která je poslední epizodou třetí serií jsme měli možnost vidět pokračování v usílí Patricka Jana v hledání spojence Red Johna přímo na úřadu CBI.

Já osobně jsem již delší dobu pracoval s teorií, že spojencem Red Johna na CBI je jedna z těchto osob:

1, LaRoche – vedoucí oddělení na CBI – měl jsem důvod se tak domnívat, protože byl tento člověk dost zvláštní na to, aby byl komplicem Red Johna či Red John sám. Pochyboval jsem o něm jen z důvodu, že tento člověk mi připadal jako samotář s dominantnější osobností a nesedělo mi, že by byl loutkou Red Johna. Pochyboval jsem však o něm i z důvodu, že po něm šel i Patrick Jane a dramaturgie seriálu by jistě nedopustila, aby nedošlo k nějakému zásadnímu zvratu a bylo by příliš jednoduché, kdyby to LaRoche opravdu byl.

2, Craig O'Laughlin – nová postava od druhé epizody. Federální agent FBI a snoubenec Grace Van Pelt. Jeho chování mi přišlo falešný, což jsem ale přisuzoval hereckému výkonu herce, a vztah s Van Pelt mi přišel pouze jako záminka k tomu být nablízku Patricku Janovi.

3, Gale Bertram – ředitel CBI – tento člověk byl přespříliš arogantní, což mi připadalo pouze jako nástroj na zakrytí jeho pravé kriminální identity a spolčení s Red Johnem. Navíc byl narozdíl od LaRoche lehce manipulovatelný a co víc – byl to nejvyšší člověk státní úřadu CBI. Bylo by pikantní, kdyby právě on byl spojencem Red Johna.

V poslední epizodě se ukázalo, že všechny tři výše uvedené seriálové postavy byly mezi těmi, které Patrick Jane podezíral ze společení s Red Johnem. Komplicem se nakonec ukázal být opravdu O'Laughlin. Při chytré léčce, ve které byla návnadou uprchlá Madeleine Hightower (exvedoucí CBI), se vše zvrtlo, ale naštěstí tak, že se Patrick Jane potkal „face to face“ opravdu s Red Johnem. Neuveřitelný okamžik a skvelý herecký výkon Simona Bakera, který ztvárnil postavu Patricka Johna. Tolik emocí a vzrušení v jednom okamžiku, že se po tolika (epozidách :-)) konečně potkal s tím, kdo mu vyvraždil rodinu. Red John se ukázal jako postarší zvrácený úchyl, který byl ale vcelku nenápadný. Po tom, co si Patrick vyslechl od Red Johna, bylo naprosto jasné, že se jedná opravdu o pravého a nefalšovaného Red Johna, kvůli kterému byl Patrick John v CBI a postupně se snažil dopátrat pachatele a pomstít smrt své rodiny. Prakticky náhodné setkání Patricka a Red Johna v kavárně uprostřed rušného obchodního centra skončilo opravdu zastřelením Red Johna Patrikem Janem. Po dokončení své pomsty se posadil a s blaženým výrazem dopil svoji kávu :-). Musím říct, že já sám jsem cítil pocit úlevy z vykonané pomsty a měl jsem za Patricka Jana radost, že se mu po tolika epizodách podařilo dokončit to, co bylo hlavním motivem celého seriálu.

Jak se bude seriál dál vyvíjet? Za necelé čtyři měsíce nás čeká čtvrtá epizoda! Skoro bych řekl, že zcela jistě tam již nepotkáme Red Johna, ale možné je vše. Myslím si, že se bude nová serié ubírat některými z těchto směrů (uvidíme, zda jsem se trefil, či nikoliv). Patrick Jane bude ve všech případech zcela jistě zadržen a bude souzen a bude se ke svému činu přiznávat a bude se tvářit, že je mu jedno, že bude odsouzen.

A, jeho bývalí kolegové ze CBI se ho budou snažit osvobodit legální cestou prokazováním jeho výsledků v CBI při chytání vrahů. Mezitím si bude Patrick zvykat na život za mřízemi a bude provádět „konzultace“ pro CBI z vězení.

B, podle mě pravděpodobnější a lepší varianta – jeho bývalí kolegové se ho budou snažit dostat z věžení nelegální metodou – tedy budou společně plánovat útěk – tak trochu na způsob seriálu Prison Break. To by mohlo být zcela jistě zajímavé.

C, Patrick zjistí, že osoba, kterou zabil nebyla Red Johnem, protože motto celého seriálu je přeci to, že je Red John vždy a za všech okolností krok před Patrickem Janem a zabitá osoba byla jen dalším komplicem Red Johna. Po tom, co se to Patrick dozví se bude snažit z věžení utéct a bude dále pokračovat v hledání Red Johna. Tato varianta by mi připadala nejzajímavější.

Jsem ale přesvědčen o tom, že dojde konečně k vyznání lásky mezi Patrickem Janem a Teresou Lisbon. Ač o tom nepadlo ještě ani slovo, je mi jasné, že si to autoři Mentalisty nechávají do zásoby na poslední sérii... no a Grace Van Pelt se vrátí k Rigsbymu ;-). Zaslouží si jí. Při troše štěstí bych mohl některou z postav potkat v září v L.A.

Autor: Petr Dvořák | neděle 22.5.2011 20:41 | karma článku: 11,04 | přečteno: 3535x
  • Další články autora

Petr Dvořák

Jak je to v Praze s těmi semafory?

28.9.2014 v 23:52 | Karma: 26,99

Petr Dvořák

Zelení urbanisté v Praze

16.5.2014 v 19:10 | Karma: 21,53

Petr Dvořák

Přestupková věda v dopravě

15.12.2013 v 19:03 | Karma: 36,12

Petr Dvořák

Uprchlý český podnikatel

30.11.2013 v 0:21 | Karma: 33,35

Petr Dvořák

Skryté „hrozby“ na silnici

30.8.2013 v 1:23 | Karma: 21,29

Petr Dvořák

Více svobody pro řidiče v Praze

15.8.2013 v 2:40 | Karma: 28,80

Petr Dvořák

Policie v zahraničí v praxi

21.7.2013 v 19:20 | Karma: 35,82
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik