Prvních 100 000km s „novou“ Škodou Superb

Za pár týdnů tomu budou již tři roky, co jsem se stal uživatelem nového typu auta Škoda Superb. Auto bylo horkou novinkou v kategorii vyšší střední třídy a já jsem byl celý natěšený, že budu na silnici s novým autem vzbuzovat pozornost a zájem.

Nová Škoda Superb

Výběrová kritéria splňoval Superb dokonale. Auto bylo velice prostorné, plné moderní elektroniky, reprezentativní, mělo výrobcem definovánou nízkou spotřebu nafty a bylo celkově velice pohodlné díky dobré výbavě. Poslední pochyby o rozhodnutí zahnala nízká cena vozu. Auto bylo vybráno s motorizací 2.0TDi (PD) a v provedení Elegance s manuální 6-ti stupňovou převodovkou.

Prvních 10km (nejedná se o překlep, opravdu deset) s vozem bylo velice znepokojových a to především proto, že jsem se po těchto 10km již téměř nemohl na semaforu rozjet. Prokluzovala spojka. Diagnostika v servisu odhalila prasklou hydrauliku spojky (či co). Dodavatel vozu se snažil závadu vyargumentovat tím, že „ještě nejsou ve škodovce správně zajety výrobní mechanismy“ a to proto, že je mé auto vyrobeno jako jedno z prvních. Radost z nového auta byla ta tam a očekával jsem další zajímavé výrobní vady. Pravdou však je, že to byla poslední vážnější výrobní vada, která se na autě za tři roky projevila.

Z provozního hlediska je auto velice spolehlivé, což jsem u Škodovky ani v nejmenším nepředpokládal. Za celou dobu užívání auta byly provedeny pouze běžné provozní servisní zásahy jako výměna oleje, po 80 tis. km výměna brzd apod. Auto je užíváno z velké části především v Praze. Vzhledem k pohodlnosti podvozku (nebo pohodlnosti mé osoby?) jsem přestal po pár měsících řešit menší díry, kosky na silnici apod. a na podvozku zatím není znát žádné opotřebení, které by se projevilo, aby si toho řidič všiml. Auto drží i ve velké rychlosti v zatáčkách jak přibité, běžných nerovností si pasažéři prakticky ani nevšimnou. Po cca 50 tis. km jsem z preventivních důvodů nechal na autě provést kontrolu geometrie kol. U předchozího auta jsem byl zvyklý, že při kontrole geometrie ke korekci v servisu docházelo, Superb však hnuto s geometrií neměl, což mě mile překvapilo.

Zásadní negativní vlastností auta je samotná značka. Auto bylo více než 10x vykradeno a celková škoda poškozením auta pachately je vyšší než samotná pořizovací cena vozu. Dle statistik je hold škodovka nejčastěji poškozenou či odcizenou značkou vozu. Dokazuje to i například fakt, že při vykradení auta jsem dostal auto náhradní (Škoda Octavia), které druhý den zmizelo úplně. Autu snad mohu vytknout už jen například škodovácké provedení palubní desky, která se minulý rok vrazněji rozvrzala.

Auto tak lze doporučit všem případným zájemcům. Na to, že se jednalo o jeden z prvních nových superbů jsem čekal podstatně více výrobních či provozních vad. Z faktických údajů by bylo dobré uvést, že auto má průměrnou dlouhodobou spotřebu 6,9l/100km.

„Doufám“, že po vydání tohoto článku mi na autě zítra něco upadne nebo už nebude stát v garáži. Vyhrazuji si tak právo na případnou korekci tohoto článku ;-).

Autor: Petr Dvořák | pondělí 16.5.2011 1:53 | karma článku: 11,31 | přečteno: 2043x
  • Další články autora

Petr Dvořák

Jak je to v Praze s těmi semafory?

28.9.2014 v 23:52 | Karma: 26,99

Petr Dvořák

Zelení urbanisté v Praze

16.5.2014 v 19:10 | Karma: 21,53

Petr Dvořák

Přestupková věda v dopravě

15.12.2013 v 19:03 | Karma: 36,12

Petr Dvořák

Uprchlý český podnikatel

30.11.2013 v 0:21 | Karma: 33,35

Petr Dvořák

Skryté „hrozby“ na silnici

30.8.2013 v 1:23 | Karma: 21,29

Petr Dvořák

Více svobody pro řidiče v Praze

15.8.2013 v 2:40 | Karma: 28,80

Petr Dvořák

Policie v zahraničí v praxi

21.7.2013 v 19:20 | Karma: 35,82
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik