Prvních 100 000km s „novou“ Škodou Superb

16. 05. 2011 1:53:30
Za pár týdnů tomu budou již tři roky, co jsem se stal uživatelem nového typu auta Škoda Superb. Auto bylo horkou novinkou v kategorii vyšší střední třídy a já jsem byl celý natěšený, že budu na silnici s novým autem vzbuzovat pozornost a zájem.
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

Výběrová kritéria splňoval Superb dokonale. Auto bylo velice prostorné, plné moderní elektroniky, reprezentativní, mělo výrobcem definovánou nízkou spotřebu nafty a bylo celkově velice pohodlné díky dobré výbavě. Poslední pochyby o rozhodnutí zahnala nízká cena vozu. Auto bylo vybráno s motorizací 2.0TDi (PD) a v provedení Elegance s manuální 6-ti stupňovou převodovkou.

Prvních 10km (nejedná se o překlep, opravdu deset) s vozem bylo velice znepokojových a to především proto, že jsem se po těchto 10km již téměř nemohl na semaforu rozjet. Prokluzovala spojka. Diagnostika v servisu odhalila prasklou hydrauliku spojky (či co). Dodavatel vozu se snažil závadu vyargumentovat tím, že „ještě nejsou ve škodovce správně zajety výrobní mechanismy“ a to proto, že je mé auto vyrobeno jako jedno z prvních. Radost z nového auta byla ta tam a očekával jsem další zajímavé výrobní vady. Pravdou však je, že to byla poslední vážnější výrobní vada, která se na autě za tři roky projevila.

Z provozního hlediska je auto velice spolehlivé, což jsem u Škodovky ani v nejmenším nepředpokládal. Za celou dobu užívání auta byly provedeny pouze běžné provozní servisní zásahy jako výměna oleje, po 80 tis. km výměna brzd apod. Auto je užíváno z velké části především v Praze. Vzhledem k pohodlnosti podvozku (nebo pohodlnosti mé osoby?) jsem přestal po pár měsících řešit menší díry, kosky na silnici apod. a na podvozku zatím není znát žádné opotřebení, které by se projevilo, aby si toho řidič všiml. Auto drží i ve velké rychlosti v zatáčkách jak přibité, běžných nerovností si pasažéři prakticky ani nevšimnou. Po cca 50 tis. km jsem z preventivních důvodů nechal na autě provést kontrolu geometrie kol. U předchozího auta jsem byl zvyklý, že při kontrole geometrie ke korekci v servisu docházelo, Superb však hnuto s geometrií neměl, což mě mile překvapilo.

Zásadní negativní vlastností auta je samotná značka. Auto bylo více než 10x vykradeno a celková škoda poškozením auta pachately je vyšší než samotná pořizovací cena vozu. Dle statistik je hold škodovka nejčastěji poškozenou či odcizenou značkou vozu. Dokazuje to i například fakt, že při vykradení auta jsem dostal auto náhradní (Škoda Octavia), které druhý den zmizelo úplně. Autu snad mohu vytknout už jen například škodovácké provedení palubní desky, která se minulý rok vrazněji rozvrzala.

Auto tak lze doporučit všem případným zájemcům. Na to, že se jednalo o jeden z prvních nových superbů jsem čekal podstatně více výrobních či provozních vad. Z faktických údajů by bylo dobré uvést, že auto má průměrnou dlouhodobou spotřebu 6,9l/100km.

„Doufám“, že po vydání tohoto článku mi na autě zítra něco upadne nebo už nebude stát v garáži. Vyhrazuji si tak právo na případnou korekci tohoto článku ;-).

Autor: Damir Špoljarič | pondělí 16.5.2011 1:53 | karma článku: 11.31 | přečteno: 2043x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 590 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.70 | Přečteno: 899 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.65 | Přečteno: 1541 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 494 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2939
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...