Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prvních 100 000km s „novou“ Škodou Superb

16. 05. 2011 1:53:30
Za pár týdnů tomu budou již tři roky, co jsem se stal uživatelem nového typu auta Škoda Superb. Auto bylo horkou novinkou v kategorii vyšší střední třídy a já jsem byl celý natěšený, že budu na silnici s novým autem vzbuzovat pozornost a zájem.
Nová Škoda SuperbNová Škoda Superb

Výběrová kritéria splňoval Superb dokonale. Auto bylo velice prostorné, plné moderní elektroniky, reprezentativní, mělo výrobcem definovánou nízkou spotřebu nafty a bylo celkově velice pohodlné díky dobré výbavě. Poslední pochyby o rozhodnutí zahnala nízká cena vozu. Auto bylo vybráno s motorizací 2.0TDi (PD) a v provedení Elegance s manuální 6-ti stupňovou převodovkou.

Prvních 10km (nejedná se o překlep, opravdu deset) s vozem bylo velice znepokojových a to především proto, že jsem se po těchto 10km již téměř nemohl na semaforu rozjet. Prokluzovala spojka. Diagnostika v servisu odhalila prasklou hydrauliku spojky (či co). Dodavatel vozu se snažil závadu vyargumentovat tím, že „ještě nejsou ve škodovce správně zajety výrobní mechanismy“ a to proto, že je mé auto vyrobeno jako jedno z prvních. Radost z nového auta byla ta tam a očekával jsem další zajímavé výrobní vady. Pravdou však je, že to byla poslední vážnější výrobní vada, která se na autě za tři roky projevila.

Z provozního hlediska je auto velice spolehlivé, což jsem u Škodovky ani v nejmenším nepředpokládal. Za celou dobu užívání auta byly provedeny pouze běžné provozní servisní zásahy jako výměna oleje, po 80 tis. km výměna brzd apod. Auto je užíváno z velké části především v Praze. Vzhledem k pohodlnosti podvozku (nebo pohodlnosti mé osoby?) jsem přestal po pár měsících řešit menší díry, kosky na silnici apod. a na podvozku zatím není znát žádné opotřebení, které by se projevilo, aby si toho řidič všiml. Auto drží i ve velké rychlosti v zatáčkách jak přibité, běžných nerovností si pasažéři prakticky ani nevšimnou. Po cca 50 tis. km jsem z preventivních důvodů nechal na autě provést kontrolu geometrie kol. U předchozího auta jsem byl zvyklý, že při kontrole geometrie ke korekci v servisu docházelo, Superb však hnuto s geometrií neměl, což mě mile překvapilo.

Zásadní negativní vlastností auta je samotná značka. Auto bylo více než 10x vykradeno a celková škoda poškozením auta pachately je vyšší než samotná pořizovací cena vozu. Dle statistik je hold škodovka nejčastěji poškozenou či odcizenou značkou vozu. Dokazuje to i například fakt, že při vykradení auta jsem dostal auto náhradní (Škoda Octavia), které druhý den zmizelo úplně. Autu snad mohu vytknout už jen například škodovácké provedení palubní desky, která se minulý rok vrazněji rozvrzala.

Auto tak lze doporučit všem případným zájemcům. Na to, že se jednalo o jeden z prvních nových superbů jsem čekal podstatně více výrobních či provozních vad. Z faktických údajů by bylo dobré uvést, že auto má průměrnou dlouhodobou spotřebu 6,9l/100km.

„Doufám“, že po vydání tohoto článku mi na autě zítra něco upadne nebo už nebude stát v garáži. Vyhrazuji si tak právo na případnou korekci tohoto článku ;-).

Autor: Damir Špoljarič | pondělí 16.5.2011 1:53 | karma článku: 10.63 | přečteno: 2040x


Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Markéta Vašatová

Jak připravit nemovitost k prodeji a zvýšit tak prodejní cenu?

Každého z nás silně ovlivňuje první dojem - jinak tomu není ani při rozhodování o koupi čehokoliv nového. Pokud si vytvoříme o věci dobré mínění, jsme za ni ochotni zaplatit i několikanásobnou cenu, než je její skutečná hodnota.

21.5.2018 v 8:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Lucie Teisler

Dvě věci, podle kterých vás lidé hodnotí při prvním setkání

Moderní psychologie říká, že na člověka, kterého vidíme poprvé, máme hotový názor během pár sekund.

20.5.2018 v 20:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 847 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Nebezpečný socialistický experiment, jehož čas teprve přijde

V květnu si připomínáme jeden zvláštní milník: uplynuto už padesát let od okamžiku, kdy byl zavedený pětidenní pracovní týden. Do té doby se pracovalo i v sobotu.

18.5.2018 v 8:00 | Karma článku: 45.71 | Přečteno: 12687 | Diskuse

Luboš Smrčka

Za chvíli bude třeba mít forenzní všechno

Existují oblíbené příklady podvodů s ekonomickými daty či statistikami, které vedly k problémům. Jedním z těch všeobecně známých je kreativní přístup Řecka k výsledkům vlastní země před vstupem do eurozóny.

18.5.2018 v 7:39 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 283 | Diskuse

Josef Barta

Bankovní byznys v ČR pochopili už i Číňané, jen česká vláda zatím nechápe...

Výhodnost bankovního byznysu v České republice pochopili už i v Číně a otevřeli zastoupení čínské banky ICBC v ČR. Šéf zastoupení čínské banky v ČR to okomentoval slovy :“ Chceme využít český potenciál“.

15.5.2018 v 13:30 | Karma článku: 28.77 | Přečteno: 1163 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2913
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.