Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Damire, zde je snad jeden z mala diskutujicich, ktery vam rozumi presne. A to co jste napsal, je krasna ukazka o narodu, ktery nezna nebo zapomel, co osobni svoboda je! Kazde takove narizeni je nutno prodiskutovat z pohledu o kterem pisete. V zemi, v ktere mam moznost bydlet, by obcane takove narizeni dali az k nejvyssimu soudu, jesti by to bylo nutne, preskoumat, zda to neporusuje toto narizeni, obcanovu osobni svobodu. Proces dlouhy, ale nutny. U nas jen vladni vyhlaska a basta.

0 0
možnosti

No, trocha historie. Kdysi dávno, bude to tak půl století se platila z auta silniční daň, která byla určena k opravám a výstavbě silnic. Potom někdo prohlásil (podle mne docela rozumně), že takto koncipovaná daň je nespravedlivá, neb někdo autem najezdí 2000 km za rok a některé služební auto najezdí třeba 80000 km za rok. Takže se zavedla spotřební daň, kdy tenkrát cena benzínu vyskočila tuším ze 2.80 na 4.00 Kčs. Prostě kdo víc jezdil víc zaplatil. Poté kolem revoluce začaly ceny benzínu nehorázně stoupat. Někdy počátkem let devadesátých nám Sověti zavřeli kohouty ropovodu Družba a bylo třeba rychle (a dočasně) snížit spotřebu. Takže se "dočasně" zvýšila spotřební daň a cena ihned vyskočila ze 12 Kč na 18 Kč. V televizi vystoupil ministr Dlouhý s prohlášením, že je to pouze dočasné opatření. I když se dodávky ropy za několik dnů obnovily, dočasnost zvýšení spotřební daně ukončilo až její nové zvýšení za nějaký ten rok. Mezitím se udělala kampaň, jak je to nespravedlivé vůči železnici, že železnice si musí platit dopravní cesty sama, kdežto řidiči hajzlové neplatí za používání silnic nic. Když někdo zmínil spotřební daň a DPH (daň z daně) tak se zvednul hysterický řev, že to vůbec není na silnice, to je normální daň do státního rozpočtu, která nemá  s financováním infrastruktury vůbec nic. Že byla před 40ti lety zavedena právě na financování infrastruktury, to nikdo ani náznakem nezmínil, neb se na to úspěšně zapomělo. Takže se zavedly dálniční známky. Hrozně laciné za paušál 400 Kč jezdi po dálnicích kolik chceš. Potom přišly v roce 1997 na Moravu povodně. Cena dálničních známek se "dočasně" zvýšila aby se zaplatily škody. Dočasnost trvala tak dlouho, až pan ministr v televizi řekl, že všechno se zdražuje a dálniční známka už hrozně dlouho stojí stejně. O povodních a slibu zlevnění po povodních ani slovo. Teď se argumentace zacyklila a slyšíme, že paušál je blbej a nespravedlivej a má se platit podle skutečně ujetejch kilometrů. Stejné argumenty jak před 50 lety.

2 0
možnosti

Víte, že na železnici se též platí DPH z paliva? Ony totiž vlaky jezdí na většině železniční sítě na naftu.

0 0
možnosti

Zas jeden maniak, který si myslí, že ho furt někdo někde sleduje.

Dovedete si vůbec představit, co by to bylo za databázi, kde by se sledovali všechny auta která projedou pod nějakou kamerou. To jim pak v tom dělám pěkný zmatek, když si v rodině občas vyměníme auta nebo někam jedu služebním autem.

0 2
možnosti

J57a72n 68H59a27r58c44u50b69a

19. 8. 2013 13:45

Při dnešním výkonu IT techniky a kapacitě úložišť není vůbec žádný problém takovou databázi udělat a provozovat. A bude hůř ;-)

1 0
možnosti

Od kdy je v ceně za dálniční známku DPH?

0 1
možnosti

19. 8. 2013 9:00

Budovani cyklostezek nesouvisi s dopravou?!?!?

0 1
možnosti

M61i54l49o64š 38B33é20m

19. 8. 2013 9:09

Mnohem spíš asi se sportem a rekreací.

1 0
možnosti
Foto

Autore, trochu se mýlíte:

1. Ty kamery, třeba na 5. května jsou od počátku koncipovány k měření rychlosti a pravda, to obrovské množství dat o všech projíždějících vozidlech, i těch, které rychlost nepřekročily, je zneužitelné (jsou tam fotografie a například by se tak dala vysledovat manželská nevěra).

2. Dálniční známka je samozřejmě nedokonalá. Máte pravdu, že v Německu osobní vozy dálnici neplatí (zatím ani cizinci ne), ti ale platí, kromě pojištění i tzv "Kfz Steuer" (daň z vozidla), což u nás platí pouze podnikatelé.

Já třeba dálniční známku mám a její využití je tak 4 x do roka. Ale jsou řidiči, kteří dálnici (a na dlouhém úseku) využijí třeba 200 x do roka. A to ej rozdíl, že?

1 0
možnosti

asi tak, současná dálniční známka vůbec nezohledňuje četnost využití....zamlouval by se mi návrh krajské známky(300,-)

0 0
možnosti

A to je přesně problém Svobodných. Z docela dobrého ekonomického rozboru týkajícího se daní dokáže jen Svobodný udělat neuvěřitelný paskvil. Zbytečná STK, sledování, měření rychlosti na "prázdné" dálnici..... Rv

2 4
možnosti

Pod článek bych se klidně podepsal. STK je úplně zbytečná záležitost, akorát je to další korupční prostředí. Cokoliv, co se dá uplatit by bylo vhodné zrušit. Zpřísňováním podmínek, popř. častějšími STK se nic nevyřeší, akorát to lidem otravuje život a kdo chce si stejně najde cestu okolo, mnohdy, aniž by auto STK vůbec fyzicky navštívilo. Ke sledování se nevyjadřuju, toto dokonale pokryl autor článku - v případě, že vám sledování nevadí se můžem domluvit, vyměníme si kontakt a každou hodinu se mi budete hlásit, kde jste, s kým jste, co děláte, proč to děláte a ještě mi za to, že vás hlídám budete platit - uvidíme, jak dlouho vás to bude bavit ;-) A co se rychlosti týče, myslím, že pokud se člověk vydá po půlnoci z neděle na pondělí z Brna do Prahy a zajede to třeba za hodinu a čtvrt, vůbec, ale vůbec nic se neděje a státu, resp. policii je po tom šumák....:-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik