Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a70r64o78s22l98a33v 72L12i88m41a 1875647291

Pane Damire, zde je snad jeden z mala diskutujicich, ktery vam rozumi presne. A to co jste napsal, je krasna ukazka o narodu, ktery nezna nebo zapomel, co osobni svoboda je! Kazde takove narizeni je nutno prodiskutovat z pohledu o kterem pisete. V zemi, v ktere mam moznost bydlet, by obcane takove narizeni dali az k nejvyssimu soudu, jesti by to bylo nutne, preskoumat, zda to neporusuje toto narizeni, obcanovu osobni svobodu. Proces dlouhy, ale nutny. U nas jen vladni vyhlaska a basta.

0/0
20.8.2013 9:26

P12e10t56e85r 11N27e90š33v83a25r88a 8258516642747

No, trocha historie. Kdysi dávno, bude to tak půl století se platila z auta silniční daň, která byla určena k opravám a výstavbě silnic. Potom někdo prohlásil (podle mne docela rozumně), že takto koncipovaná daň je nespravedlivá, neb někdo autem najezdí 2000 km za rok a některé služební auto najezdí třeba 80000 km za rok. Takže se zavedla spotřební daň, kdy tenkrát cena benzínu vyskočila tuším ze 2.80 na 4.00 Kčs. Prostě kdo víc jezdil víc zaplatil. Poté kolem revoluce začaly ceny benzínu nehorázně stoupat. Někdy počátkem let devadesátých nám Sověti zavřeli kohouty ropovodu Družba a bylo třeba rychle (a dočasně) snížit spotřebu. Takže se "dočasně" zvýšila spotřební daň a cena ihned vyskočila ze 12 Kč na 18 Kč. V televizi vystoupil ministr Dlouhý s prohlášením, že je to pouze dočasné opatření. I když se dodávky ropy za několik dnů obnovily, dočasnost zvýšení spotřební daně ukončilo až její nové zvýšení za nějaký ten rok. Mezitím se udělala kampaň, jak je to nespravedlivé vůči železnici, že železnice si musí platit dopravní cesty sama, kdežto řidiči hajzlové neplatí za používání silnic nic. Když někdo zmínil spotřební daň a DPH (daň z daně) tak se zvednul hysterický řev, že to vůbec není na silnice, to je normální daň do státního rozpočtu, která nemá  s financováním infrastruktury vůbec nic. Že byla před 40ti lety zavedena právě na financování infrastruktury, to nikdo ani náznakem nezmínil, neb se na to úspěšně zapomělo. Takže se zavedly dálniční známky. Hrozně laciné za paušál 400 Kč jezdi po dálnicích kolik chceš. Potom přišly v roce 1997 na Moravu povodně. Cena dálničních známek se "dočasně" zvýšila aby se zaplatily škody. Dočasnost trvala tak dlouho, až pan ministr v televizi řekl, že všechno se zdražuje a dálniční známka už hrozně dlouho stojí stejně. O povodních a slibu zlevnění po povodních ani slovo. Teď se argumentace zacyklila a slyšíme, že paušál je blbej a nespravedlivej a má se platit podle skutečně ujetejch kilometrů. Stejné argumenty jak před 50 lety.

+2/0
19.8.2013 13:21

V24á47c82l78a88v 69D63a33v84i87d 5795339124655

Víte, že na železnici se též platí DPH z paliva? Ony totiž vlaky jezdí na většině železniční sítě na naftu.

0/0
12.9.2013 0:04

A66n48t64o88n24í76n 28K25o64l91á19ř 7348295867482

Zas jeden maniak, který si myslí, že ho furt někdo někde sleduje.

Dovedete si vůbec představit, co by to bylo za databázi, kde by se sledovali všechny auta která projedou pod nějakou kamerou. To jim pak v tom dělám pěkný zmatek, když si v rodině občas vyměníme auta nebo někam jedu služebním autem.

0/−2
19.8.2013 9:38

J88a96n 57H68a97r86c51u58b19a 6758581482759

Při dnešním výkonu IT techniky a kapacitě úložišť není vůbec žádný problém takovou databázi udělat a provozovat. A bude hůř ;-)

+1/0
19.8.2013 13:45

P70a96v31e93l 87K66u27r76a33l 5351364860560

Kdyby to alespoň bylo rozumně využito... prostě kamera na 1. bráně změří kdy tudy projedete, v druhé bráně kdy projedete touhle... a prostě vydělit vzdálenost mezi bránami čase a počítač může automaticky poslat pokutu za vysokou rychlost pokud bude průměrná rychlost mezi branami 131km/h.

A pokud na dalších dvou bránach dojde k tomu samému tak hned druhou pokutu... prostě další měření rychlosti.

Lze to bez problémů automatizovat a nemusí se o to starat v terénu ani jediný dopravák.

0/0
20.8.2013 7:34

A89n68t64o50n76í84n 95K90o31l63á14ř 7778255897552

Od kdy je v ceně za dálniční známku DPH?

0/−1
19.8.2013 9:33

2642371515532

Budovani cyklostezek nesouvisi s dopravou?!?!?

0/−1
19.8.2013 9:00

M67i69l25o45š 62B68é71m 6654709302803

Mnohem spíš asi se sportem a rekreací.

+1/0
19.8.2013 9:09
Foto

J51i87ř68í 67H49e20r18m71á90n74e15k 4986392832870

Autore, trochu se mýlíte:

1. Ty kamery, třeba na 5. května jsou od počátku koncipovány k měření rychlosti a pravda, to obrovské množství dat o všech projíždějících vozidlech, i těch, které rychlost nepřekročily, je zneužitelné (jsou tam fotografie a například by se tak dala vysledovat manželská nevěra).

2. Dálniční známka je samozřejmě nedokonalá. Máte pravdu, že v Německu osobní vozy dálnici neplatí (zatím ani cizinci ne), ti ale platí, kromě pojištění i tzv "Kfz Steuer" (daň z vozidla), což u nás platí pouze podnikatelé.

Já třeba dálniční známku mám a její využití je tak 4 x do roka. Ale jsou řidiči, kteří dálnici (a na dlouhém úseku) využijí třeba 200 x do roka. A to ej rozdíl, že?

+1/0
19.8.2013 7:34

J11o86s77e22f 70D58r14á54s23a30l 2534285871

asi tak, současná dálniční známka vůbec nezohledňuje četnost využití....zamlouval by se mi návrh krajské známky(300,-)

0/0
19.8.2013 7:50

R17a23d39o30s11l82a61v 89K55l32a15u12d56a 5654608774612

A to je přesně problém Svobodných. Z docela dobrého ekonomického rozboru týkajícího se daní dokáže jen Svobodný udělat neuvěřitelný paskvil. Zbytečná STK, sledování, měření rychlosti na "prázdné" dálnici..... Rv

+2/−4
19.8.2013 6:33

T69o85m61á73š 67H83a87n58č58a31r 8468424548468

Pod článek bych se klidně podepsal. STK je úplně zbytečná záležitost, akorát je to další korupční prostředí. Cokoliv, co se dá uplatit by bylo vhodné zrušit. Zpřísňováním podmínek, popř. častějšími STK se nic nevyřeší, akorát to lidem otravuje život a kdo chce si stejně najde cestu okolo, mnohdy, aniž by auto STK vůbec fyzicky navštívilo. Ke sledování se nevyjadřuju, toto dokonale pokryl autor článku - v případě, že vám sledování nevadí se můžem domluvit, vyměníme si kontakt a každou hodinu se mi budete hlásit, kde jste, s kým jste, co děláte, proč to děláte a ještě mi za to, že vás hlídám budete platit - uvidíme, jak dlouho vás to bude bavit ;-) A co se rychlosti týče, myslím, že pokud se člověk vydá po půlnoci z neděle na pondělí z Brna do Prahy a zajede to třeba za hodinu a čtvrt, vůbec, ale vůbec nic se neděje a státu, resp. policii je po tom šumák....:-)

+4/0
19.8.2013 6:45

R95a91d30o64s77l45a84v 97K55l31a97u54d63a 5714198244922

To si podepisujte co chcete. STK jsou (právě kvůli podvodům) napojené na on-line registr a kontroly jsou velmi časté. Jestliže se zjistí, že údaje neodpovídají skutečnému stavu vozu (jsou z jiného) STK hrozí i ztráta licence. Za další se chystá povinnost kamerového systému. Tím se 100% zamezí veškerým podvodům. Jenže to se zase Svobodným líbit nebude.  Proč bych se vám měl každou hodinu hlásit? Jste úchyl? Stát nic podobného od nikoho nevyžaduje. A pokud jde o rychlost. Jistěže se nic neděje. Ono se 100x nemusí nic dít. Až na sto první vyjede někdo od pumpy a magor při 180 km/hod ho zkrátka včas neuvidí.

0/−1
19.8.2013 7:00
Foto

J53i76ř61í 59H67e66r23m48á38n51e70k 4516602252560

Měření rychlosti na prázdné dálnici je trochu správné a trochu nesmyslné. Asi spíš správné, ale když jsem před deseti lety po půlnoci jel z Německa přes Rozvadov do Prahy a rychlost mi neklesla pod 180, tak bych se drbal na hlavě. Tehdy ale ještě nebyly body, jen jsem se divil jak rychle jsem byl v Praze.

0/−2
19.8.2013 7:37



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.