Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a88r61o66s48l86a58v 91L22i23m49a 1485517971

Pane Damire, zde je snad jeden z mala diskutujicich, ktery vam rozumi presne. A to co jste napsal, je krasna ukazka o narodu, ktery nezna nebo zapomel, co osobni svoboda je! Kazde takove narizeni je nutno prodiskutovat z pohledu o kterem pisete. V zemi, v ktere mam moznost bydlet, by obcane takove narizeni dali az k nejvyssimu soudu, jesti by to bylo nutne, preskoumat, zda to neporusuje toto narizeni, obcanovu osobni svobodu. Proces dlouhy, ale nutny. U nas jen vladni vyhlaska a basta.

0/0
20.8.2013 9:26

P88e25t37e78r 51N46e87š58v79a75r48a 8568616942867

No, trocha historie. Kdysi dávno, bude to tak půl století se platila z auta silniční daň, která byla určena k opravám a výstavbě silnic. Potom někdo prohlásil (podle mne docela rozumně), že takto koncipovaná daň je nespravedlivá, neb někdo autem najezdí 2000 km za rok a některé služební auto najezdí třeba 80000 km za rok. Takže se zavedla spotřební daň, kdy tenkrát cena benzínu vyskočila tuším ze 2.80 na 4.00 Kčs. Prostě kdo víc jezdil víc zaplatil. Poté kolem revoluce začaly ceny benzínu nehorázně stoupat. Někdy počátkem let devadesátých nám Sověti zavřeli kohouty ropovodu Družba a bylo třeba rychle (a dočasně) snížit spotřebu. Takže se "dočasně" zvýšila spotřební daň a cena ihned vyskočila ze 12 Kč na 18 Kč. V televizi vystoupil ministr Dlouhý s prohlášením, že je to pouze dočasné opatření. I když se dodávky ropy za několik dnů obnovily, dočasnost zvýšení spotřební daně ukončilo až její nové zvýšení za nějaký ten rok. Mezitím se udělala kampaň, jak je to nespravedlivé vůči železnici, že železnice si musí platit dopravní cesty sama, kdežto řidiči hajzlové neplatí za používání silnic nic. Když někdo zmínil spotřební daň a DPH (daň z daně) tak se zvednul hysterický řev, že to vůbec není na silnice, to je normální daň do státního rozpočtu, která nemá  s financováním infrastruktury vůbec nic. Že byla před 40ti lety zavedena právě na financování infrastruktury, to nikdo ani náznakem nezmínil, neb se na to úspěšně zapomělo. Takže se zavedly dálniční známky. Hrozně laciné za paušál 400 Kč jezdi po dálnicích kolik chceš. Potom přišly v roce 1997 na Moravu povodně. Cena dálničních známek se "dočasně" zvýšila aby se zaplatily škody. Dočasnost trvala tak dlouho, až pan ministr v televizi řekl, že všechno se zdražuje a dálniční známka už hrozně dlouho stojí stejně. O povodních a slibu zlevnění po povodních ani slovo. Teď se argumentace zacyklila a slyšíme, že paušál je blbej a nespravedlivej a má se platit podle skutečně ujetejch kilometrů. Stejné argumenty jak před 50 lety.

+2/0
19.8.2013 13:21

V48á86c33l25a26v 56D93a63v24i71d 5855499834645

Víte, že na železnici se též platí DPH z paliva? Ony totiž vlaky jezdí na většině železniční sítě na naftu.

0/0
12.9.2013 0:04

A34n34t60o98n60í62n 68K13o91l95á74ř 7108605197852

Zas jeden maniak, který si myslí, že ho furt někdo někde sleduje.

Dovedete si vůbec představit, co by to bylo za databázi, kde by se sledovali všechny auta která projedou pod nějakou kamerou. To jim pak v tom dělám pěkný zmatek, když si v rodině občas vyměníme auta nebo někam jedu služebním autem.

0/−2
19.8.2013 9:38

J27a90n 34H63a15r72c36u26b33a 6358501932609

Při dnešním výkonu IT techniky a kapacitě úložišť není vůbec žádný problém takovou databázi udělat a provozovat. A bude hůř ;-)

+1/0
19.8.2013 13:45

P23a17v64e95l 14K92u55r50a87l 5561104410270

Kdyby to alespoň bylo rozumně využito... prostě kamera na 1. bráně změří kdy tudy projedete, v druhé bráně kdy projedete touhle... a prostě vydělit vzdálenost mezi bránami čase a počítač může automaticky poslat pokutu za vysokou rychlost pokud bude průměrná rychlost mezi branami 131km/h.

A pokud na dalších dvou bránach dojde k tomu samému tak hned druhou pokutu... prostě další měření rychlosti.

Lze to bez problémů automatizovat a nemusí se o to starat v terénu ani jediný dopravák.

0/0
20.8.2013 7:34

A45n94t36o49n25í95n 83K77o95l79á60ř 7848785917972

Od kdy je v ceně za dálniční známku DPH?

0/−1
19.8.2013 9:33

2182371735202

Budovani cyklostezek nesouvisi s dopravou?!?!?

0/−1
19.8.2013 9:00

M67i17l88o83š 40B77é95m 6664639442393

Mnohem spíš asi se sportem a rekreací.

+1/0
19.8.2013 9:09
Foto

J43i34ř32í 86H36e40r89m82á19n53e19k 4826272362140

Autore, trochu se mýlíte:

1. Ty kamery, třeba na 5. května jsou od počátku koncipovány k měření rychlosti a pravda, to obrovské množství dat o všech projíždějících vozidlech, i těch, které rychlost nepřekročily, je zneužitelné (jsou tam fotografie a například by se tak dala vysledovat manželská nevěra).

2. Dálniční známka je samozřejmě nedokonalá. Máte pravdu, že v Německu osobní vozy dálnici neplatí (zatím ani cizinci ne), ti ale platí, kromě pojištění i tzv "Kfz Steuer" (daň z vozidla), což u nás platí pouze podnikatelé.

Já třeba dálniční známku mám a její využití je tak 4 x do roka. Ale jsou řidiči, kteří dálnici (a na dlouhém úseku) využijí třeba 200 x do roka. A to ej rozdíl, že?

+1/0
19.8.2013 7:34

J21o34s11e57f 42D59r82á89s73a20l 2564205941

asi tak, současná dálniční známka vůbec nezohledňuje četnost využití....zamlouval by se mi návrh krajské známky(300,-)

0/0
19.8.2013 7:50

R70a29d38o30s43l65a45v 36K62l91a64u66d28a 5534638654582

A to je přesně problém Svobodných. Z docela dobrého ekonomického rozboru týkajícího se daní dokáže jen Svobodný udělat neuvěřitelný paskvil. Zbytečná STK, sledování, měření rychlosti na "prázdné" dálnici..... Rv

+2/−4
19.8.2013 6:33

T34o70m57á36š 66H70a65n16č11a79r 8598444588768

Pod článek bych se klidně podepsal. STK je úplně zbytečná záležitost, akorát je to další korupční prostředí. Cokoliv, co se dá uplatit by bylo vhodné zrušit. Zpřísňováním podmínek, popř. častějšími STK se nic nevyřeší, akorát to lidem otravuje život a kdo chce si stejně najde cestu okolo, mnohdy, aniž by auto STK vůbec fyzicky navštívilo. Ke sledování se nevyjadřuju, toto dokonale pokryl autor článku - v případě, že vám sledování nevadí se můžem domluvit, vyměníme si kontakt a každou hodinu se mi budete hlásit, kde jste, s kým jste, co děláte, proč to děláte a ještě mi za to, že vás hlídám budete platit - uvidíme, jak dlouho vás to bude bavit ;-) A co se rychlosti týče, myslím, že pokud se člověk vydá po půlnoci z neděle na pondělí z Brna do Prahy a zajede to třeba za hodinu a čtvrt, vůbec, ale vůbec nic se neděje a státu, resp. policii je po tom šumák....:-)

+4/0
19.8.2013 6:45

R79a30d93o22s88l24a88v 49K61l89a77u58d42a 5454898244152

To si podepisujte co chcete. STK jsou (právě kvůli podvodům) napojené na on-line registr a kontroly jsou velmi časté. Jestliže se zjistí, že údaje neodpovídají skutečnému stavu vozu (jsou z jiného) STK hrozí i ztráta licence. Za další se chystá povinnost kamerového systému. Tím se 100% zamezí veškerým podvodům. Jenže to se zase Svobodným líbit nebude.  Proč bych se vám měl každou hodinu hlásit? Jste úchyl? Stát nic podobného od nikoho nevyžaduje. A pokud jde o rychlost. Jistěže se nic neděje. Ono se 100x nemusí nic dít. Až na sto první vyjede někdo od pumpy a magor při 180 km/hod ho zkrátka včas neuvidí.

0/−1
19.8.2013 7:00
Foto

J29i33ř24í 84H84e62r68m13á58n72e24k 4416852842910

Měření rychlosti na prázdné dálnici je trochu správné a trochu nesmyslné. Asi spíš správné, ale když jsem před deseti lety po půlnoci jel z Německa přes Rozvadov do Prahy a rychlost mi neklesla pod 180, tak bych se drbal na hlavě. Tehdy ale ještě nebyly body, jen jsem se divil jak rychle jsem byl v Praze.

0/−2
19.8.2013 7:37



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.