Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let

18. 12. 2013 8:00:00
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.

Dokončení Blanky je důležitá věc a dopravě v Praze jistě pomůže. Magistrát ale plánuje na základě plánovaného otevření Blanky udělat nová regulační opatření pro individuální dopravu v Praze v místech, kde provoz po otevření Blanky neklesne.

Mezi to nejzásadnější považuji plánované trvalé zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, ale i Malé strany. Magistrát nerespektuje, že zářijové sobotní uzavírky Smetanova nábřeží, které si prolobovaly různé aktivistické a extrémistické skupiny, odmítly v anketách více než 2/3 lidí a tyto jednodenní přeměny nábřeží v pěší zónu se ve finále ukázaly jako totální fiasko. Zásadně proti byli i místní obyvatelé a začali podepisovat petici „Praha 1 trpí petice proti uzavírání Smetanova nábřeží“, kterou podepsalo více než 1400 lidí. Byla to pro někoho prima zábava s předem připraveným programem na jeden den, trvalé uzavření by ale vedlo k umrtvení nábřeží, stejně jako se to stalo v dolní části Václavského náměstí. Spojistost mezi Blankou a provozem na Smetanově nábřeží resp. Malé straně není de facto žádný a provoz v centru se tak ještě více zkomplikuje. Pokud se uzavřou obě cesty centrem podél Vltavy, situace pro obyvatele Prahy v jejich dopravě v rámci centra bude katastrofální. Aktivisté sice tvrdí, že většina dopravy centrem přes Smetanovo nábřeží a Malou stranu je tranzitní, nikdy ale neukázaly žádné relevantní výpočty.

Jako absurdní mi připadá 8 nových plánovaných semaforů, bez kterých jsme se doteď obešli. Aktivisté a magistrát ale tvrdí, že magistrála „musí ztratit rys dálnice“, a proto má zde vzniknout několik nových zbytečných semaforů a přechodů pro chodce. U semaforů můžeme očekávat, že jejich implicitní režim bude červená barva a budou v době nízkého provozu tvořit tzv. červenou vlnu v rámci „zklidňování dopravy“, jehož cílem je to, že místo toho, aby auto rychle odjelo, tak bude popojíždět po prázdné silnici a exhalovat splodiny a hlučet pod oknama obyvatel v okolí delší dobu. Nutno podoknout, že magistrála byla původně budována jako páteřní severojiždní dopravní spoj v Praze. I když byla volba trasy za minulého režimu velice nešťastná, zatím se bez ní neobejdeme.

Některé semafory na magistrále (např. v místě křížení s Jižní spojkou) mají mít čistě regulační a zdržovací důvod ve snaze pouštět auto do města „plynuleji“. Znamená to tedy, že se kolony budou tvořit až někam k Chodovu a na dálnici D1. Je to určitě špatná zpráva pro obyvatele Prahy 4. Můžeme si vzpomenout na semafor, který byl před časem krátce umístěn na konci Nuselského mostu a měl přesně tento důvod, tedy pouštět auta do centra postupně. Výsledek byl ten, že auta zůstávala stát až k Pankráci, proti čemuž se oprávněně bouřila radnice Prahy 4.

Dále je v návrhu také zúžení Žitné ulice na 2 pruhy. Opět se jedná o místo, kde tomu Blanka vedoucí od Břevnova po Tróju asi příliš nepomůže. Neustálý předpoklad, že s větším počtem omezení se zázračně sníží počet aut je samozřejmě naprosto chybný. Zúžením Žitné ulice se situace v centru opět razantně zhorší pro řidiče, podnikatele i místní obyvatele. Kdy už si aktivisté uvědomí, že se lidé prostě dopravovat potřebují a vznikem nových omezení a zbytečných regulací jim tato potřeba nezmizí?

Dopravní experti“ se prý nyní zabývají otázkou, zda lze všechna dopravní omezení realizovat ke dni otevření Blanky. V článku na idnes.cz ale také dopravní expert Moos říká, že pokud by se ukázalo, že dopravní omezení jsou kontraproduktivní, tak by se to vrátilo zpátky. Kdybych byl v pozici extrémistického aktivisty, který lobuje u Rady MHMP za tato omezení, tak by snad i mě připadalo logické, že teprve po otevření Blanky se bude zjišťovat, o kolik provoz klesl, a teprve poté budu navrhovat omezení na základě těchto zjištění. Podle všeho se však magistrát chystá udělat experiment na obyvatelích Prahy a uzavírky realizovat okamžitě po otevření Blanky, která však zdaleka nebude pro pražskou dopravu všespásná.

Abych termín „magistrát“ personifikoval, tak dodám, že všechna v místa v Radě MHMP nyní obsazuje výhradně TOP09. Proč se spěchá s uzavírkami? Osobně v tom vidím jasný předvolební kalkul a snahu zavděčit se před volbami na magistrát v roce 2014 všem – řidičům otevřením Blanky a aktivistům následnými uzavírkami.

Autor je místopředseda Strany svobodných občanů v Praze

Autor: Damir Špoljarič | středa 18.12.2013 8:00 | karma článku: 29.75 | přečteno: 1907x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Michal Merhaut

Když do Kolína přijely tanky…

Zatímco severomořským pobřežím se linuly tóny Kmochových skladeb v podání dechové hudby Veřejného požárního útvaru v Kolíně, do překročení československých hranic prvními jednotkami okupačních vojsk zbývalo jen pár hodin.

23.8.2022 v 9:05 | Karma článku: 14.11 | Přečteno: 182 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Anime, Cosplay, Fursuit, zábava puberťáků?

Možná, že už víte, co se u nás doma děje a jak začal příběh mého života s transgender puberťákem.....

22.8.2022 v 10:27 | Karma článku: 13.58 | Přečteno: 622 | Diskuse

Michal Merhaut

Kolínské jaro 1968

Generační obměna členů KSČ a hospodářské zaostávání Československa za západními zeměmi vedlo v 60. letech k nutnosti reforem a k pozvolnému uvolňování tuhého totalitního režimu.

22.8.2022 v 9:51 | Karma článku: 8.48 | Přečteno: 158 | Diskuse

Michal Merhaut

Reflexe roku 1968 v obecních kronikách

Obecní kroniky zaznamenávají události lokálního významu, ať už je to budování vodovodu, úspěchy místního fotbalového mužstva apod.

21.8.2022 v 10:34 | Karma článku: 12.54 | Přečteno: 250 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Vyznání MARKOVI

Moc ráda se zamilovávám. Opakovaně, vášnivě, bezhlavě a neustále se zamilovávám do věcí, barev, lidí, dobrého jídla, vína, měst a zemí, bot, neobvyklých hodinek, knih (ne nutně v tomto pořadí) a do stovek dalších oblastí.

11.8.2022 v 15:24 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 433 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2939
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...