Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Proč to vlastně vadí?
Předpokládám, že většina lidí je jasné, co je na tom všem špatného. Pro ty ostatní drobné vysvětlení. Orwellovské sledování pohybu vozidel ze strany státu mi vadí z mnoha důvodů. Pokud stát zřídí něco, co je první pohled neškodné, logicky se to následně zvrhne v dalším omezování, zdanění a sledování lidí a potenciální zneuživání zjištěných informací, protože tak stát prostě funguje a nikdy to nebude jinak. Monitorování pohybu osob je byrokratův sen. Vzpomeňme si na ony kamery v Praze, které měly zajišťovat „počítání vozidel“. Každému normálnímu člověku došlo, že na počítání počtu průjezdu aut, které město potřebuje bůhví k čemu, stačí pouhé smyčky ve vozovce, které se běžně používají v ČR např. na dálnicích. Smyčka (tedy drát v asfaltu) elektromagneticky pozná projíždějící auto, které přes smyčku projede a inkrementuje někde nějaké počítadlo. Tyto smyčky se rovněž používají např. před semafory pro jejich automatické a dynamické řízení. Rozhodně tedy k tomu nejsou potřeba kamery s OCR rozpoznáváním SPZ. Na obavy občanů argumentoval magistrát v Praze tím, že kamery zaplatila EU, která si vyplacení dotací podmínila tím, že zařízení nebude po určitou dobu použito k pokutování řidičů a že se občané tedy bát nemusí. A ejhle. Lhůty postupně končí a před kamerami se začínají objevovat cedule „měření rychlosti“ (např. Spořilovská ulice v Praze). Proč chce tedy asi stát používat pod záminkou náhrad dálničních známek kamery s rozpoznávám značek? Např. by pak mohli začít v reálném čase kontrolovat, jestli jste se svým vozidlem absolvovali naprosto zbytečnou technickou prohlídku STK a pokud ne, tak by Vás hned na dálnici odchytili policisté. Můžou stejně jako v Praze začít měřit rychlost po celé dálnici, i když je dálnice úplně prázdná a nikomu v daný okamžik nemůže vyšší rychlost vadit. Napadá mě spousta dalších možných upgradů plánovaného systému. Pokud tento text čte nějaký zastánce toho, aby stát monitoroval pohyb občanů, navrhuji mu, aby se s nějakým nejbližším úředníkem domluvil a např. mu zavolal vždy, když někam pojede a sdělil mu kde kdy bude atd. Nám ostatním to ale prosím nevnucujte. Máme rádi svoji svobodu, ke které patří i to, že mě nikdo neomezuje a ani nešpehuje, pokud jsem se předtím dobrovolně nerozhodl, že se nechám špehovat nebo omezovat (šéf v práci, manželka apod.).
Se zvýšením bezpečnosti na nás nechoďte
Zlepšení objasněnosti kráděží aut a jejich zabránění nový big brother systém přinést nemůže, protože každý zloděj, který není úplně tupý, vymění nebo sundá z kradného auta značky. Objasněnosti ani obecnému zvýšení bezpečnosti nepomůže ani neustále zvyšující se počet policistů ani různých lowend ozbrojených složek (městská policie apod.) na silnicích. Větší bezpečnost si musí občan zajistit sám správným výběrem auta a zebezpečovacího mechanismu. Stát by naopak měl důsledně stíhat pachatele, jelikož recivida u této trestné činnosti je vysoká a i policisté jsou demotováni pachatele chytat při činu, když budou za pár dní venku.
Co je na dálničních známkách špatného? A proč se za dálnice vůbec platí další poplatky?
Nějak jsem nepochopil, co je na dálničních známkách špatného. Funguje to, lidé jsou na to zvyklí, funguje to i v jiných státech, tak proč to měnit? Chápu, že si asi od toho stát slibuje větší výběr daní za používání dálnice a eliminaci „černých řidičů“ (tedy řidičů bez dálniční známky, nehledejte v tom nic rasistického), nicméně je otázkou, zda dálniční známky úplně nezrušit. Když už si politici neustále berou příklad z eurosocialistických evropských států, tak zde bychom si pro příklad nemuseli chodit daleko. V Německu řidiči osobních aut za používání dálnic neplatí žádné další poplatky.
Řidiči aut v ČR platí daně za používání dálnic dnes vlastně 4x až 5x – spotřební daň a DPH z paliva (cca polovina ceny paliva!), dálniční známka, DPH z dálniční známky (což je vlastně daň z daně) a podnikatelé platí ještě silniční daň. Dálniční známky by se mohly zrušit, jelikož i tak platí řidiči jen ze spotřební daně ročně přes 80 miliard korun, na budování a údržbu silnic jde ale jen polovina z této jedné daně. Z každého projetého kilometru by řidiči i po zrušení dálničních známek dál platili platy úředníků, sociální dávky, budování cyklostezek a další s dopravou nesouvisející věci, z čehož vyplývá, že je i možné v klidu snížit spotřební daně z paliva a tedy i cenu paliva.
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice
Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...
Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče
Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...
Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda
Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...
Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku
Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...
Pronájem zrekonstruovaného bytu 2+kk Brno-Štýřice, ul. Renneská třída
Renneská třída, Brno
14 000 Kč/měsíc
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x