Byl jednou jeden úřad …
Díky množství uzavírek, na kterých byste nepotkali pracujícího dělníka, a množství různých regulací (např. http://www.rozhlas.cz/motozurnal/automoto/_zprava/kvuli-semaforu-na-magistrale-stoji-nuselsky-most--1094511) či vyhrazených pruhů pro MHD, jsem dorazil k úřadu až kolem 16.40hod. Po chvilce hledání volného parkovacího místa a prokličkováváním mezi strážníky, kteří číhali, jestlipak do té modré zóny přeci jen zaparkuji, aby si udělali další zářez, jsem zaparkoval. Na úřad jsem dorazil v 16.44hod, v čemž jsem nespatřoval žádný problém. Šlo mi přeci jen o vydání mezinárodního řidičského průkazu, což je otázka několika minut. Neviděl bych v tom problém ani kdybych tam dorazil v 16.59hod. Jakožto podnikatel jsem zvyklý, že když uvedu nějakou provozní dobu, tak ji prostě respektuji. Úřad byl krásný, plný skleněných příček a různých barevných elektronických serepetiček.
No prostě nádhera. Připadal jsem si najednou jako v pohádce....
A v tomto krásném pohádkovém paláci seděly na recepci tři zlé sudičky (úřednice), které popíjely kouzelný nápoj (kafe) a říkaly nějaké čarodějné formule (kdy už bude konečně pět, aby mohly táhnout domů a že je venku pěkně). Zmáčkl jsem kouzelné tlačítko. Místo pořadového čísla jsem ale dostal lísteček se zprávou, že dnes již nové klienty neobsluhují a že mám přijít jindy. Prima. Ptal jsem se tedy sudiček, co mám dělat a že potřebuji vzácený pergamen ještě dnes (mezinárodní řidičák). První sudička pravila „no jooo... chrabrý rytíři... dnes vám pergamen už dát nemůžeme, protože v pět prostě končíme“... stále ještě v dobré náladě a plný nadšení, jak krásné věci mají v paláci, jsem odpověděl, že mi jistě pomohou. Nabídl jsem, že klidně počkám, jestli nemají zrovna čas, ale že pergamen opravdu potřebuji dnes. Druhá sudička se začala nahlas zlověstně smát a říkala škodolibě „a kam že jste to chtěl jet?“ (v tu chvíli mě napadla jistá odpověď, ale v rámci zachování důstojnosti mého blogu ji sem raději uvádět nebudu).. třetí sudička nebyla zprvu až tak úplně zlá. Měla soucitný výraz v obličeji a začínala vymýšlet, jak by mi pomohla „no možnááá, že by šlo, kdybyyy…...“.. u toho se však dívala na hodinky a větu dokončila „ale ne... prostě zejtra. Za chvíli bude pět, takže máte bohužel smůlu.“ V tu chvíli mě pohádková nálada přešla a pochopil jsem, že jsem na typickém českém úřadě plném zbytečných úředníků (místo třech úřednic mohla v klidu to kafe tam pít jenom jedna a nebo třeba žádná), kteří nepochopili, že nám nedělají žádnou milost a můžou být rádi, že zatím ještě stále mohou na daňových poplatnících takto parazitovat.
Rozhodl jsem se proto bojktovat lenost úředníků a oznámil jsem jim, že chci mluvit s nějakým vedoucím/předákem/nadsamcem či jakkoliv hlavnímu ouřadovi říkají a že se z úřadu nehnu, dokavaď mi ten doklad prostě nevydají. Po páte hodině byl na místo přivolán plně ozbrojený strážník městské policie, kterého asi zrovna vyrušili při rozdávání pokut před úřadem, jelikož byl uvnitř asi za dvě minuty (kdo z Vás někdy zkoušel někdy volat policii nebo potřeboval pomoc ví, že za dvě minuty k Vám policie nepřijede... asi proto, že nejste úředník). Městský strážník jenom divně koukal a nechápal situaci. Vedoucí pochopila, že se nenechám odbýt a proto nařídila jedné úředníci, která ještě nestihla utéct v pět hodin domů, aby mi doklad vydala. Nezapomněli si samozřejmě říct o 50 korunovou daň za vyřízení mého požadavku. Samotný úkon vydání mezinárodního řidičáku trval nakonec asi 3 minuty...
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Petr Dvořák
Co bych prosazoval, pokud bych se stal pražským zastupitelem (1)
Co bych prosazoval, pokud bych se po komunálních volbách na podzim stal pražským zastupitelem?
Petr Dvořák
Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.
Petr Dvořák
Přestupková věda v dopravě
Je až k nevíře, co všechno je považováno za dopravní přestupek. Nechali jsme naše nákonodárce, aby si z nás udělali dojné krávy na pokuty za věci, které by nemusely být za přestupek považovány. Proč by nemusely být považovány za přestupek? Protože nikomu neubližují, nikoho neomezují a nikomu vlastně nevadí. Pokud to tak bude půjde dál, začnou po nás úřady vymáhat zálohu na pokutu v okamžiku, kdy si sedneme do auta podobně jako v případě kauce pro distributory pohonných hmot, která platí od 1.10.
Petr Dvořák
Uprchlý český podnikatel
„V JAR zadrželi uprchlého českého podnikatele Krejčíře“ a další podobné titulky lze najít českých v novinách. Proč se píše, že je to podnikatel? Slovo podnikatel je mezi mnoha lidmi vnímáno pejorativně. Je snad každý podnikatel gauner, zloděj či vekslák?
Petr Dvořák
Veřejnoprávní média jsou přežitek
Díky desítkám let míru, relativně stabilní politické situaci a především přítomnosti mnoha komerčních médií by měla Česká republika přehodnotit nutnost provozovat veřejnoprávní média. Osobně zastávám názor, že by se veřejnoprávní média měla privatizovat.
Petr Dvořák
Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol
Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.
Petr Dvořák
Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!
Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?
Petr Dvořák
Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy
V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?
Petr Dvořák
Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce
Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.
Petr Dvořák
Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím
Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
předchozí | 1 2 3 4 | další |
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x