A máte utrum, piráti!
20 aut VW Passat stálo přes 30 milionu korun + dalších cca 20 milionu stály radary a další zbytečnosti do nich. Jedno auto tak vyšlo na cca 2,5 milionu korun. Vezmu-li v potaz fakt, že Passaty bezpečnost nijak nezvýší a dost možná budou ztrátoví nebo si na sebe maximálně vydělají (což je také špatně a považuji to za další formu daní, protože mírně vyšší rychlost ničemu nevadí), nerozumím tomu, proč je policie z peněz daňových poplatníků nakoupila. Napadla mě možnost, že to bylo realizováno na základě nějaké politické objednávky, aby mohla policie veřejně ukazovat, jak se zlými piráty bojuje. Je mi skutečně líto spoluobčanů, kteří patří mezi středně či nízkopříjmovou skupinu. Koupě auta v hodnotě řádově několika set tisíc korun (např. Fabie či Octavia) na leasing je pro mnohé z nich velká rodinná událost a všichni mají z auta radost a mají radost z toho, že si díky tomu, že pracují a snaží se, mohli dovolit koupit nové auto. Jak těmto lidem asi je, když si přečtou, že si policista vozí zadek v autě za 2,5 milionu korun, které bylo spolufinancováno z jejich daní a které navíc slouží k tomu, aby těmto lidem rozdávalo pokuty za ve většině případů nesmyslné přestupky, které nesnížily bezpečnost na silnicích a nikomu nezpůsobily žádnou újmu. Jak se na to asi tváří řadoví policisté, které asi čeká snižování platů, že si jejich kolegové jezdí s auty za 2,5 milionu?
Celá zakázka (jak už to u nákupu policejních aut bývá) vzbuduje řadu pochybností. Potřebují policisté luxusní kožené sedačky, tempomat, velká litá kola, vyhřívané přední sklo, což je pro policii asi velice důležité (prý to byl jeden z důvodů, proč se policie rozhodla pro VW) a řadu dalších zbytečností? Policejní prezident Lessy se Passatem na letišti také svezl a vtipně prohlásil, že doufá, že bude mít policie na benzín. No, pokud by v těch autech (které navíc vůbec neměli kupovat) byl méně žravý motor, který nežere na dálnici přes 15 litrů na 100km, na benzín by bylo určitě (divím se, že neprotestovali nějací ekologisté, kteří se snaží lidi dostat do MHD a omezovat individuální dopravu. Jak mohou akceptovat takové „zlé“ motory?).
Jsem pro razantní snižování výdajů a příjmů státu, ale začínám v jedné věci protestující proti vládě chápat. Na jedné straně vláda škrtá a na druhé straně si pořizuje hračky pro policii za desítky milionu Kč. Na tom je zcela jasně patrné, že to s tou jejich rozpočtovou odpovědností není až tak horké. Stát se neustále zadlužuje a jednoduše si ta auta pořizovat neměl, protože na ně nemá peníze. Žádný horor se na silnicích neděje a bezpečnost se Passaty nijak nezvýší. Běžný občan si také nekoupí auto, pokud na něj nemá peníze.
Na idnes.cz ukazovali také budoucí řidičku passata z řad dopravních policistů, která dle svých slov předtím řídila Octavii, ale už si na „silné“ auto začíná pomalu zvykat. To je prima. Upřímně raději potkám na silnici někoho, kdo se bude hnát 250km/hod, ale je vyježděný, než abych k tomu navíc potkal policistku v passatu, která vyježděná není a někoho při hraní si na Cobru 11 sejme.
Jak je to vlastně s tou bezpečností?
Je zcela jasné, že nové policejní passaty bezpečnost nijak nezvýší, protože stejně jako stacionární radary postihují řidiče až po spáchání přestupku (a tedy snížení bezpečnosti na silnici) a nepůsobí nijak preventivně. Civilní provedení aut můj názor potvrzuje. Kdyby to policie myslela s bezpečnostní vážně, budou auta potisknutá nápisem POLICIE a vybavena reflexními prvky. Každý, kdo by auto zahlédl, by zpomalil a bezpečnost by se tak reálně zvýšila. Místo toho bude policie potají jezdit po silnicích v civilně zamaskovaném autě a bude chytat každého, kdo si nevšimne nějakého nesmyslného omezení rychlosti v nějakém místě a bude z něj tahat peníze.
Bezpečnost také snížuje fakt, který jsem popsal výše. Budete změřen novým passatem a bude se za vámi hnát v plném provozu nezkušená a nevyježděná policistka a zastavovat Vás v odstavném pruhu. Reálně tak nové Passaty bezpečnost vlastně snižují.
Na závěr jen připomínka (týkající se údajného zvýšení bezpečnosti) ke článku o passatech na idnes.cz. Policie prý bude stíhat piráty. Pokud vím, tak na rozpoznávání pirátů má patent FTV Prima se svými Krimi zprávami a Mafra s iDnes.cz. Jak to pozná policista? Asi se bude muset zeptat v redakci televize, zda řidič splňuje kvalifikaci „piráta“. Média nás loňský rok informovala o dvou kauzách „pirátů“. Nejsem si vědom, že by dálniční passaty některému z "pirátů" zabránily v „pirátování“ nebo zabránily někomu dalšímu v pirátování dříve, než stačil reálně „pirátovat“. Tzn. skore současných dálničních Passatu v lovení „pirátů“ je 0. Proč má dvojnásobný počet passatu toto skore vylepšit (2x 0 je a bude pořád 0)?
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Petr Dvořák
Co bych prosazoval, pokud bych se stal pražským zastupitelem (1)
Co bych prosazoval, pokud bych se po komunálních volbách na podzim stal pražským zastupitelem?
Petr Dvořák
Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let
Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.
Petr Dvořák
Přestupková věda v dopravě
Je až k nevíře, co všechno je považováno za dopravní přestupek. Nechali jsme naše nákonodárce, aby si z nás udělali dojné krávy na pokuty za věci, které by nemusely být za přestupek považovány. Proč by nemusely být považovány za přestupek? Protože nikomu neubližují, nikoho neomezují a nikomu vlastně nevadí. Pokud to tak bude půjde dál, začnou po nás úřady vymáhat zálohu na pokutu v okamžiku, kdy si sedneme do auta podobně jako v případě kauce pro distributory pohonných hmot, která platí od 1.10.
Petr Dvořák
Uprchlý český podnikatel
„V JAR zadrželi uprchlého českého podnikatele Krejčíře“ a další podobné titulky lze najít českých v novinách. Proč se píše, že je to podnikatel? Slovo podnikatel je mezi mnoha lidmi vnímáno pejorativně. Je snad každý podnikatel gauner, zloděj či vekslák?
Petr Dvořák
Veřejnoprávní média jsou přežitek
Díky desítkám let míru, relativně stabilní politické situaci a především přítomnosti mnoha komerčních médií by měla Česká republika přehodnotit nutnost provozovat veřejnoprávní média. Osobně zastávám názor, že by se veřejnoprávní média měla privatizovat.
Petr Dvořák
Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol
Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.
Petr Dvořák
Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!
Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?
Petr Dvořák
Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy
V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?
Petr Dvořák
Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce
Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.
Petr Dvořák
Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím
Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
předchozí | 1 2 3 4 | další |
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x