Osobní

Damir Špoljarič

Policie v zahraničí v praxi

Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.

21.7.2013 v 19:20 | Karma článku: 35.78 | Přečteno: 4155 | Diskuse

Damir Špoljarič

Hrdinové z pořadu 112 v praxi

Běžný člověk od policisty očekává, že ho ochrání a pomůže mu, pokud se tento člověk stane obětí trestného činu. Policie si to také formou sloganu po vzoru svých amerických kolegů vylepila na auta („pomáhat a chránit“). Jsem velký zastánce tohoto sloganu, který se stal v minulosti terčem posměchu. Slogan mi často připomíná, k čemu policii máme (mohlo by se stát, že bych si na to totiž občas nevzpomněl) Stává se mi, že mívám pocit, že činnost policie je v mnoha oborech kontraproduktivní, neprofesionální, zbytečná a především nedostatečná.

31.10.2011 v 4:36 | Karma článku: 26.59 | Přečteno: 2188 |

Damir Špoljarič

Prvních 100 000km s „novou“ Škodou Superb

Za pár týdnů tomu budou již tři roky, co jsem se stal uživatelem nového typu auta Škoda Superb. Auto bylo horkou novinkou v kategorii vyšší střední třídy a já jsem byl celý natěšený, že budu na silnici s novým autem vzbuzovat pozornost a zájem.

16.5.2011 v 1:53 | Karma článku: 11.31 | Přečteno: 2043 | Diskuse

Damir Špoljarič

Taláry a radary pro novináře !

Pryč jsou doby, kdy povolání novináře bylo společensky vysoce ceněno. Kvalitní články nově vystřídala neutuchající poptávka po instantní senzaci, se kterou první prišel tzv. „bulvár“. To této kategorie osobně řadím i většinu současných zpravodajských serverů – resp. většinu jejich autorů, a novin. Nemám jim to za zlé. Každý si může psát co chce a je pouze na vydavateli, co vydá či nevydá a každý se může svobodně rozhodnout co bude číst. Věřím, že současná kvalita novinářských prací odpovídá poptávce většiny společnosti – jak je vidět ostatně i na volebních výsledcích.

30.3.2011 v 3:05 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 1217 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2939
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.