Petr Dvořák
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x
Seznam rubrik
Petr Dvořák
Byl jednou jeden úřad …
Byl jsem nucen poprvé za tento rok využít služeb našeho přebujelého státu. Vyrazil jsem tedy na Magistrát hl. města Prahy na odbor dopravně správních agend, který sídlí v Jugmannově ulici ve Škodově paláci (http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-40474150-praha-plati-miliardy-za-pronajem-palace-a-netusi-kdo-penize-inkasuje). Měl jsem štěstí, zrovna tam nezasahovala žádná protikorupční policie a přes léto si úředníci zkrátili úřední dobu jen do 17hod.
Petr Dvořák
Registr vozidel se bouří. Potřebujeme registrovat svá auta?
Stát se rozhodl implementovat nový registr vozidel za cca 50 mil. Kč. Jeden z důvodu lze nalézt na webu ministerstva dopravy - „nový registr vozidel dále nabízí možnost napojení na základní registry a na aplikace Evropské unie, možnost dalšího rozšíření i v souvislosti s novými právními úpravami, a v neposlední řadě též komfortnější uživatelské prostředí.“
Petr Dvořák
Pravý účel policejních passatů
Dnes jsem zaslechl vtip (mě vtipný moc nepřipadá, ale je pravdivý). Víte kdy určitě nepotkáte na dálnici policejní passat? V době hustého provozu. Je to samozřejmě pravdivý argument. Policejní passaty se vyskytují na silnici v době a místě, kde není žádné nebezpečí a kde je možno kasírovat na pokutách. V hustém provozu je přitom větší pravděpobnost, že by policejní passat např. potkal kradený automobil převážený po dálnici.
Petr Dvořák
Stát dělá věci draze, nekvalitně a nespravedlivě a víme to všichni!
Každá státní zakázka a každá činnost, kterou stát vytváří, musí z principu vykazovat více či méně neefektivity, horší kvalitu a zcela jistě je to vždy na úkor někoho, kdo to musel zaplatit ze svých daní nebo kdo bude mít díky činnosti státu v daném oboru méně zakázek a bude například muset propustit zaměstnance. Korupce, která z této činnosti automaticky plyne a kterou nelze omezit dalšími úřady či kontrolními mechanismy, je pouhým zlomkem celkového problému. Pokud bych byl závistivý, tak ano, to že si někdo nakradl nějaká procenta z celkové ceny státní zakázky by pro mě byl ten nejzásadnější problém, mě ale vadí fakt, že tato státní činnost komplikuje dalším lidem podnikání, ubírá prostor volnému trhu, zvýhodňuje někoho na úkor jiného a zhoršuje lidem kvalitu života.
Petr Dvořák
Špatně mířený hněv zemědělců. Bude policie konat?
Zemědělci chtějí 23. května dopoledne zablokovat svými stroji silnice a omezit tak ostatní občany České republiky, kteří sami platí vysokou spotřební daň z pohonných hmot. Zemědělcům se nelíbí, že jim stát chce zrušit tzv. zelenou naftu. Rád bych některé termíny upřesnil, aby více odpovídaly skutečnému stavu. Zemědelci budou zadotovanými stroji blokovat neoprávněně ostatní občany, protože po nich stát chce stejnou daň, kterou chce po všech ostatních občanech tohoto státu.
Petr Dvořák
Rizika místo podnikatelů ponesou daňoví poplatníci?!
Nejedná se o novou zprávu (přišel s ní už ex-ministr Kocourek před více než rokem), neuškodí si ale stručně připomenout, jak stát hospodaří s penězi vybraných od daňových poplatníků.
Petr Dvořák
Stal se ze mě „pirát“!
Nedávno jsem ve svém článku kritizoval nákup policejních passatů, které stály daňové poplatníky zhruba 50 milionu Kč a je zcela nepodstatné, zda to zaplatí občané formou běžných daní nebo řidiči další přídavnou daní – tedy „rychlostní daní“. Před týdnem jsem pro společnost představoval na silnici pravděpodobně takové ohrožení, že jsem byl jedním novým passatem zastaven. Je tedy ze mě pirát!!!
Petr Dvořák
Nebuďte závistivý, pane Šídlo
Na facebooku mě dnes zaujal komentář s fotografií od pana Jindřicha Šídla (komentátor Hospodářských novin). Pana Šídla velice rozčílila fotografie „bezohledného“ řidiče, který zaparkoval své auto na chodníku. Vzhledem k tomu, že na chodníku parkuje spousta řidičů, předpokládám, že pana Šídla zaujala SPZ se všemi čísly stejnými a drahé auto. Řidič s největší pravděpodobností spáchal přestupek a dle platné legislativy by měl být potrestán, pokud ho shledá vinným správní orgán či policista nebo strážník v blokovém řízení. Nehodlám tu rozebírat nějaký dopravní přestupek. Zaujaly mě ale reakce tohoto známého komentátora, který částo vystupuje ve veřejnoprávní České televizi. Pan Šídlo uvedl na své facebookové stránce: „Mne vadej tyhle arogantni snobsky hovada“ a diskutující na facebooku u fotografie auta okamžitě odsuzovali řidiče, jak je bezohledný a blokuje kde koho.
Petr Dvořák
Vážení demonstrující, já vás chápu
Včera se v Praze sešly desítky tisíc odborářů a protestujících proti vládě Petra Nečase. S touto skupinou osob sdílím snad jedinou myšlenku, která je ale pravdivá a naprosto reálná. Politika vlády Petra Nečase je namířena proti lidem. Osobně sice nedělím lidi na ty obyčejné a neobyčejné (ani jsem toto rozdělení nikdy nepochopil), ale pravdou je, že takto se pravicová vláda určitě chovat nemá.
Petr Dvořák
Cyklojízda v Praze aneb ukázka toho, co si platíme z našich daní
Dnes odpoledne, v největší dopravní špičce, když se lidé potřebovali dostat autem či MHD z práce domů, k doktorovi nebo třeba na nákup, pořádali radikální cyklisté (vyhlašovatelem byla organizace Auto*mat) „velkou jarní cyklojízdu“. Organizace typu Auto*mat, které dostávají peníze z veřejných rozpočtů (tedy od daňových poplatníků), pojaly celou akci dle očekávání. Cílem akce bylo zablokovat a omezit co největší počet osob, které cestují autem či autobusem nebo tramvají. Radikálové tak naplánovali trasu této akce na nejfrekventovanějších místech v Praze a v době největšího dopravního provozu. Akce se zúčastnilo řádově několik set radikálních cyklistů, což tvoří zcela jistě menší počet osob než kolik jich svým nezodpovědným chováním omezili. Organizátoři pravděpodobně očekávali větší účast, ale z důvodu silného deště se akce zůčastnili asi jen ti nejradikálnější jedinci, kteří i přes déšt jeli na kole blokovat své spoluobčany.
Petr Dvořák
Zdravotní daň bude ještě více diskriminační
Česká televize dnes upozornila na to, že ministerstvo zdravotnictví plánuje zdražit „zdravotní pojištění“ osobám, které například kouří nebo jsou obézní. Centrální plánování jak ozdravit národ tedy zatím stále pokračuje.
Petr Dvořák
Zbytečný povyk kolem trapných obálek
Zprvu jsem přemýšlel, zda se k tomuto tématu vůbec vyjadřovat. Média a lidé dnes nemluví o ničem jiném, tak si dovolím také krátký komentář. Čeho jsme dnes byli svědky při vyhlašování rozsudku nad Bártou a Škárkou? Vítězství demokracie? Ukázky soudní nezávislosti v přímém přenosu? Možná. Co bude výsledkem pátečního rozsudku nad poslanci Škárkou a Bártou? Méně korupce a „lepší společnost“? Určitě ne.
Petr Dvořák
A máte utrum, piráti!
V Ostravě na letišti dnes policie přebrala 20 nových (a drahých) VW Passatů, které budou drandit po silnicních I. třídy a rychlostních silnicích. Účel Passatů je naprosto jasný. Chytat a trestat "piráty"!
Petr Dvořák
Odboráři, přijeďte na protesty do Prahy na kole
Silnice v Praze budou v dubnu opět plné různých menšin, které se rozhodly, že zkomplikují svým spoluobčanům v Praze život a zablokují tak pod záštitou Magistrátu hl. města Prahy silnice.
Petr Dvořák
Jsou opravdu Češi národem invalidů ?
Kdejaké soukromé nákupní centrum na vesnici má více parkovacích míst pro tělesně postižené, než je celkový počet telěsně postižených široko daleko. Vyhláška č. 398/2009 Sb. stanoví, že veřejně přístupné parkoviště od velikosti 2 parkovacích míst musí mít na každých 20 parkovacích míst jedno vyhrazené parkovací místo pro tělesně postižené a tato parkovací místa musí být umístěna co nejblíže vchodu a musí velikostně odpovídat minimálním předepsaným rozměrům ve vyhlášce.
Petr Dvořák
Odtahy městskou policií ze dvou pohledů
Byl jsem dnes překvapen, jak aktivně městská policie inovuje své služby, které nepřetržitě poskytuje občanům Prahy. Člověk by skoro řekl, že se chovají podobně jako soukromé firmy, které potřebují sehnat nové zákazníky, a tak se snaží vymýšlet nové způsoby, jak zlepšit služby a být lepší než konkurence. Poptávka po službách městské policie ovšem nevzešla od uživatelů těchto služeb, ale od pražského magistrátu a dalších vyvolených firem, které jsou z pokutového byznysu městské policie živi, a které vědí, že je stále možné zvyšovat příjmy z pokut a okrádat tak čím dál více lidí a čím dál častěji.
Petr Dvořák
Jak se krade v podzemních garážích v Praze (video)
Bydlím již několik let v jednom nejmenovaném domě na Praze 10, který zde byl postaven v letech 2007-2008 vč. podzemního parkoviště. Ihned po mém nastěhování mi bylo po cca dvou hodinách vykradeno auto (což byla moje blbost, jelikož jsem nechal na zadních sedačkách monitor a nosil jsem věci nahoru postupně. Nenapadlo mě, že mi během té doby někdo stihne vykrást v uzavřených garážích auto).
Petr Dvořák
Nesmyslná regulace na Spořilovské ulici v Praze
Po mnoha nezdařilých pokusech snížit hlukové emise v centru Prahy omezením rychlosti na 50km/hod zavedl nedávno Magistrát v Praze další omezení rychlosti na důležité silnici na Praze 4. Spořilovská ulice spojuje (mimo jiné) dálnici D1 s Jižní Spojkou ze směru Prahy 9. Po zprovoznění části Pražského okruhu byl zakázán vjezd pro nákladní auta na Barrandovský most a poslední možný sjezd pro kamiony směrem na Plzeň byl přes Spořilovskou ulici.
Petr Dvořák
Hysterie kolem billboardů
O billboardech na silnicích se stále mluví jako o obrovském bezpečnostním riziku. Média nás krmí argumenty, že když se podíváme na billboard, automaticky vypínáme mozek a auto jede de facto bez řidiče (naposledy včera Střepiny na TV Nova).
Petr Dvořák
Přebujelý stát dělá z lidí zloděje
Dovolil jsem si zvolit ostřejší titulek článku, neboť vláda v čele s vicepremiérkou Karolinou Peake má stále plno řečí, jak korupci řešit a jak dýchá pro to, aby bylo korupce ve státní správě méně. Díky neschopnosti vlády ČR vymýtit korupci si na tomto populárním tématu staví podnikatelsko-politickou kariéru lidé jako kmotr Babiš nebo ČSSD a komunisti, kterým budou opět v pátek dělat politickou kampaň odboráři, kteří mají v Praze protestovat proti korupci.
Petr Dvořák
Zrušme přednost chodců na přechodu, zachráníme životy
Pravidlo přednosti chodce na přechodu je proti lidské přirozenosti a otupuje lidskou odstražitost. Chodci žijí v roli upřednostněného a dost často vbíhají na přechod bez rozhlédnutí a někdy i pod kola auta. Domnívají se, že je-li něco napsáno v zákoně, fyzika se tomu podřídí. Tímto přeludem trpí především chodci, kteří nejsou zároveň řidiči a nikdy nebyli sraženi autem.
Petr Dvořák
Pane Moravče, nejste nestranný!
Do dnešních otázek Václava Moravce byl pozván „podnikatel“ Andrej Babiš. Václav Moravec se vždy prezentoval jako nezávislý novinář, který dokonce nechodí ani k volbám, aby ani podvědomě nenadržoval žádnému politikovi. Po dnešku o nezávislosti novináře Václava Moravce začínám pochybovat.
Petr Dvořák
Přehlídka dopravní policie v Praze na magistrále
Dopravní policie ve čtvrtek večer zavřela v Praze v ulici 5. května dva ze tří pruhů v každém směru a omezila rychlost na 30km/hod. Řidiči se mohli kochat moderní technikou dopravní policie. K vidění bylo cca 20 krásných moderních aut Škoda Octavia, několik „mobilních kanceláří“ dopravní policie a dokonce Ford Mondeo – chlouba dopravní policie ještě před érou civilně zamaskovaných policejních Passatů.
Petr Dvořák
Antiradary zvyšují bezpečnost na silnicích !
Dnes na idnes.cz vyšel opět velice kvalitní článek na téma antiradary. V článku jeho autor (Luboš Kratochvíl) popisuje jak, jak vyčůraní řidiči, kteří používají antiradary mohou na novém zákonu vydělat a jak pan Kramář (jeden z mnoha zbytečných úředníků z odboru správních agend pardubického magistrátu) neskrývá rozčarování, že ze zabavování cizího majetku jeho úředníky v místě policejní kontroly nemůže už ždímat tolik peněz do městské kasy, za což ho dříve určitě jeho nadřízení na magistrátu v Pardubicích chválili.
Petr Dvořák
10 tipů jak udělat invidiuální dopravu svobodnější
Několik tipů pro zákonodárce a zastupitele v Praze, jak udělat individuální dopravu svobodnější.
předchozí | 1 2 3 | další |